Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.

Az RTL Klub híradója minden tényt és forrást nélkülöző nyári vérbulvárt csinált a Margit hídra felfestett piktogramokból.

Kiss Norbert Ádám riportjában bemutatta, hogy riogatni tud, a közlekedést viszont kevésbé ismeri, főleg annak a járművek együtt haladásáról és előzéséről szóló fejezetét.

Szakértőnek bemutatva viszont megszólaltatta a semmilyen háttérrel nem rendelkező, sosem látott tanulmányokra hivatkozó autós viccszervezet vezetőjét.

Igen, ők azok az arcok, akik szinte egyedüliként nem tudnak örülni a biciklizés terjedésének, egyetlen tevékenységük a biciklis közlekedés fúrása, akasztás követelésétől fenyegetésen át nevetséges tiltakozásokig. Nem baj, ők is kellenek, de az RTL meggondolhatná, hogy ad a "nevére" és az uborkaszezon állóvízét inkább igazi botrányokkal próbálja felverni.

Úgyhogy kimentünk és most megmutatjuk, hogyan is működik a kerékpáros nyom a gyakorlatban. A közlekedők látják egymást és használják a szemüket, eszüket:

Margit híd piktogramok használatban from Cyclechic hu on Vimeo.

És a mémgyárból pedig legújabb kedvencünk, alapján a Critical Mass berkeiben készült  egy szókimondóbb verzió is:

Jó tekerést, ne hallgassatok a szirénekre:)

A bejegyzés trackback címe:

http://cyclechic.blog.hu/api/trackback/id/tr53085950

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2011.07.22. 19:39:09

Autósként és kerékpárosként egyaránt katasztrofális megoldásnak tartom a piktogramokat. Kerékpárosként kizárt, hogy valaha is ott fogok tekerni, autósként pedig csak a belső sávban fogok közlekedni. Amikor elkészült a híd, az elsők között nyilatkoztak a buszsofőrök, hogy olyan keskeny az útpálya, hogy alig férnek el rajta és ezt most sikerült még 70-80 centiméterrel szűkíteni. Gratulálok.

Egyébként ez végleges? Az északi járdán a múltkor valami piros szórást láttam. Ugye az lesz majd a végleges bringaút?

Addig is bringával a Margit-, illetve a Lánchíd számomra kizárólag a járdán tekerve jöhet szóba, ha van piktogram, ha nincs.

Igazságos Izom Tibor 2011.07.22. 19:44:14

Hogy jó-e ez a megoldás, azt majd a biciklisbaleset-statisztika megmondja. Nekem személy szerint nem jó, én maradok a járdán. Ennél már csak az lehetett volna rosszabb, ha járda se lenne, és mindenki ugyanott közlekedne...

GaZe 2011.07.22. 19:46:50

@Pál a postoló: Kipróbáltad már a Margit hidat mióta fent vannak rajta a piktogramok? Mert most eléggé úgy tűnik, hogy csak valami zsigeri félelemből nyilatkozol gyakorlati tapasztalatok helyett.
40 km/h óra a max (zebránál 30 km/h) szóval a busznak teljesen felesleges is lenne előzgetnie, mert ha végig is kísér egy lassabb bringást (pedig a bringa átlagsebessége 17-22km/h) akkor 40 másodperc helyett 49 másodperc alatt ér át. 9 másodperc. 9 másodpercről beszélnénk, mint időveszteség? Eléggé elfoglalt ember lehetsz... :)

fidesz = házmesterek pártja 2011.07.22. 19:47:30

@Igazságos Izom Tibor: csak nehogy véletlenül az autók közé ess a járdáról, mert egy agresszív hangulatú gyalogos odalök!

GaZe 2011.07.22. 19:50:17

@Igazságos Izom Tibor: Tudod mennyi bringás balesetről van tudomásunk a Margit hídon, még a felújítás előttről? Semennyiről.
Mi a változás a felújítás előtti és a mostani állapot között?
40 km/h sebességkorlátozás, felfestett piktogramok, hogy a gépjárművezetők tudják hol számíthatnak kerékpárra. És tükörsima aszfalt.
Mitől is lenne veszélyes akkor a Margit híd?

A legnagyobb biztonságot az adja ha a közlekedő felek a lehető legjobban látják egymást. Ennél pedig kevés jobb helyzet van, mint amikor bazi nagy, sárga felfestések alapján pontosan az autó előtt látható helyen van a kerékpár. Ellentétben a járdán vezetett, kereszteződésekben hirtelen "a semmiből felbukkanó" szituációkkal...

Igazságos Izom Tibor 2011.07.22. 19:50:41

@al kotmány aláiro álamfö: akkor te menj a piktogramokon, a járdát meg hagyd meg a bicikliseknek.

GaZe 2011.07.22. 19:51:53

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: a Vektor-projekt pontosan ezt vizsgálta több nagyvárosban is, köztük Magyarországon is.
A kerékpáros SOKKAL kevesebb ideig van kitéve a szennyezésnek, míg az autóban vagy tömegközlekedési járműben (zárt légtérben) ülő jóval hosszabban.
kerekparosklub.hu/vector-projekt

suhanyc · http://blogol.hu/pikz/spacemaker/liberatorsez3dec2.jpg 2011.07.22. 19:53:19

igen igen, már mentem át rajta igaz akkor még csak északi volt felfestve. nagyon jó, végre végre nem a gyalogjárdás megosztott szar, lehet haladni és nem kell kerülgetni a német turistákat! jessz. ilyet, mindenhova!!

fidesz = házmesterek pártja 2011.07.22. 20:26:22

@Igazságos Izom Tibor: én piktogram nélkül is az úttesten járok, ha bringára ülök. Viszont a tetves, minden szabályt és emberi normát leszaró fajtáddal egyre jobban teli a tököm. Ha gyáva vagy autók közt tekerni, akkor lehet tolni a biciklidet. Senki sem kötelez rá, hogy tekerj.

dagiiron 2011.07.22. 20:37:42

@GaZe:

Lehet, hogy a menő jenők 17-22 km/h sebességgel haladnak, de azok a kedves hölgyek/urak, akik úribringásként szép lassan kimélő tempóban kerekeznek ott, azok igen szép sort hoznak össze maguk mögött..

Arról nem is szólva, hogy a bringások eldönthetnék, hogy most akkor a járdán vagy az úttesten mennek, mert nap mint nap látni, hogy az egyik így, a másik úgy közlekedik a Margit-hídon. Valamelyiket frankón meg kellene büntizni..

Ja, s az úttesten haladó kollegáknak pedig valaki elmagyarázhatná, hogy a zebránál a gépjárművekre vonatkozó piros jelzés, rájuk is vonatkozik,mert a tapasztalatom szerint a többség színvak, s mindig zöldet lát..

GaZe 2011.07.22. 20:45:07

a 17-22 km/h az átlagsebesség, ahogy az autónál sem azt vesszük haladási tempónak amikor áll a piros lámpánál. No demagogia, please!
És ha sor alakul ki? 550 méter az egész híd hossza. 550 méteren kellene pár km/h-val kevesebbel haladni? (Majd lehajtva a hídról kapásból legalább 2 lámpa fogja meg őket..)

Amikor elkészül minden cucc, akkor igazából nem nagyon kell majd eldönteniük, mivel mind az északi, mind a déli járdán lesz kerékpárút.
Egyébként nem tudom mit lehet azon csodálkozni, hogy vannak bringások akik a járdán haladást tekintik alapnak? Számos helyen a rossz bringainfrastruktura vezeti járdára őket, pl a felső rakparti alapvetően is járdán vezetett bringaút kapásból a déli járdára terel, 0 fonódó megoldással a forgalmi sávba.

A bringás átmegy a piros lámpán egy zebránál.. ajvé, ez legyen a legnagyobb közlekedési probléma Budapesten. Persze, szörnyű dolog, meg minden.

dagiiron 2011.07.22. 20:54:17

1, Nem demagógia, hanem tény, hogy baromi szép sort hoznak össze, s tudod egy buszon kicsit többen utaznak, mint egy bringán, s azért megy tizzel egy busz a külső sávban, mert valaki előtte kerekezik..

2, Most döntsd el, hogy mindenkinek be kell tartania a KRESZT, vagy sem. Érdekes módon szerinted a bringásoknak nem. Tudod, amikor az autóknak pirost mutat a lámpa,akkor a gyalogosoknak zöldet, s bizza a piroson áthajtó kollegák a gyalogosok között hajtanak át.

Svábhegy 2011.07.22. 21:03:27

Beírom ide is, hátha egyszer valami épeszűhöz is eljut. Simán meg lehetne oldani, hogy a déli járdán csak a biciklisták menjenek, az északin pedig csak a gyalogosok, mindenkinek meg lenne oldva a problémája. Egyszerűen nem értem ez miért nem jut senkinek eszébe.

Laci939 2011.07.22. 21:08:18

@Igazságos Izom Tibor: Biciklis nem teker a járdán, kivéve a kivétel, pl. aki az RTL híradóban is volt.

Más:
A piktogram az nem azt jelenti, hogy autós nem hajthat rá, az csak egy felhívás. Ha valahol nincs járdán vezetett kerékpárút, akkor is az úton kell menni, a Margít hídra csak fel van festve, hogy az út ezen részén. Márpedig a nem hétvégi biciklista NEM szereti a járdát.

hedgehog2 2011.07.22. 21:28:27

@Laci939: "Márpedig a nem hétvégi biciklista NEM szereti a járdát." Téged ennyi ésszel minden nap kiengednek?

Csaba_20 2011.07.22. 21:28:34

S mi lett volna, ha abból széles járdából lecsaptak volna a kerékpárnak egy kis részt? Nem a szokásos festékkel, hanem rendesen, szinteltolással, hogy a gyalogosnak ne jusson eszébe rálépni. Simán elfért volna a két sáv mellett egy kb. 20 cm széles padka, utána kellően széles kerékpárút az úttest magasságában, aztán pedig a maradék rész járda a gyalogosoknak. Ha ez valakinek még mindig kevés, akkor jelzésértékű korlátokat is lehetett volna rakni elválasztás miatt. Az embereket kerékpárral együtt még mindig elbírja a "karzat".

Szabványok 2011.07.22. 21:44:18

@GaZe: Nem ugyanazt a levegőt szívom!
a) Sokkal kevesebb levegőt szívok, sokkal kevesebb koszt.
b) Az autóban aktívszenes szűrő van, a gázálarcban meg megfulladok ha tekerek.
c) Az autóba a tiszta levegőt engedem be, ha bűz van, átkapcsolok belső keringetésre.

Szabványok 2011.07.22. 21:46:54

@GaZe:
Jól értem, hogy azt szeretnéd, ha a busz, autós forgalom lelassulna átlag 17-22km/h-ra?

GaZe 2011.07.22. 21:51:45

@Szabványok: ja értem. az autódban máshonnan van a levegő, mint a körülötted lévő világ. hozod otthonról a kertvárosból, nem? :))))

GaZe 2011.07.22. 21:52:59

@Szabványok: ezt te honnan vetted, hogy én ezt "szeretném"? talán próbálj meg kijelentéseket nem nekem tulajdonítani.

GaZe 2011.07.22. 21:56:40

@dagiiron: persze-persze, teljesen az a jellemző, hogy a bringások ott állnak lesben, és amikor egy busz megjelenik, akkor direkt elé vágnak be, és persze a bringával közlekedőnek nem érdeke a gyors haladás, ő minél lassabban akar feltartani mindenkit. egyébként nem közlekednek ott buszok. a buszok sosem állnak dugóban a Margit hídon, mert azt csak a felújítás után a kerékpárosok okozták.
Állj ott szerintem egyszer egy 20 percet és győződj meg az állításaid igazáról...

Nem mondtam, hogy szerintem nem kell betartaniuk a kerékpárosoknak a KRESZ-t, ezt te találtad ki.

GaZe 2011.07.22. 21:58:42

@Csaba_20: a közlekedőket miért kéne járdára terelni? Te átmentél már a Margit hídon mióta fent vannak a piktók? Ez csak egy ilyen vélt félelem, hogy jajj, elütnek az autók. Miért ütnének el? Ott mennek mögötted, látnak szuperpontosan, a felfestés miatt pedig mindenki tudja mire hol számíthat. Túl van ez parázva, rendesen.

GaZe 2011.07.22. 22:01:25

@svábhegy: azért nem jut ez senkinek sem eszébe mert ez egyrészt egy marhaság, másrészt meg egy kivizhetetlen dolog, lásd Árpád híd, lásd északi összekötő.
Minek kéne lezárni a gyalogosok, turisták, nézelődők elől egy olyan szép kilátással rendelkező helyet, mint a déli járda? Aki haladni akar, annak ott az úttest, aki majd gyerekkel akar szigetre menni, annak ott lesz az északi járdán a bringaút, a déli járdán meg lesz egy osztatlan bringagyalog, ott majd ésszel kell közlekedni. Fel kell nőni a feladathoz.

tomwar 2011.07.22. 22:02:45

Gaze, szuro... Tudod egy ABV vedelmu harckocsi is szennyezett levegot SZUR.

GaZe 2011.07.22. 22:06:06

@tomwar: igaz, nem lett tisztázva, hogy milyen járművel közlekedik...

palackos 2011.07.22. 22:07:06

@Pszientológus: ki az a poszter?
de te azert fordulj pszihiaterhez, jot fog tenni, meg lasd.

Hemü 2011.07.22. 22:11:32

Végeztem egy kis kísérletet, leírás itt:

criticalmass.hu/blogbejegyzes/20110722/megragtam-margitot-10x-oda-vissza

Határozottan pozitív volt az eredmény.

GaZe 2011.07.22. 22:14:06

@Igazságos Izom Tibor: módosítás: egy balesetről van infó a Margit hídon a felújítás előtt, elsodrásos baleset, beakadt a kormányba valami és rosszul esett. Feltehetően nem 40-el történt az eset.
Szóval ez 1 baleset.

Csaba_20 2011.07.22. 22:23:30

@GaZe: Az általam leírt esetben nem a járdán menne a forgalom, hanem egy tényleges kerékpárúton! Kérek egy kissé nagyobb odafigyelést tőled olvasás közben! A mögöttem közlekedő jármű a felfestés nélkül is ugyanúgy lát. Az azt követő jármű meg felfestéssel együtt sem lát többet belőlem. Az ott rendkívül szűkösen nevezhető két sávnak amúgy is. Amikor megoldható külön kerékpársáv létesítése, akkor minek alakítanak ki ilyen rendszert? Egy kétsávos, nagy forgalmú út szűkül egy sávra a biciklis forgalom miatt. Az általam írt megoldásnál nem szűkül le és a kerékpárosok is átjutnak a hídon. Ne csak a kerékpáros oldalról szemléld a kérdést, hanem mindkettőről!

suhanyc · http://blogol.hu/pikz/spacemaker/liberatorsez3dec2.jpg 2011.07.22. 22:27:08

a bicikli
közlekedési eszköz
és NEM
a járdára való!
pont.

ennyi erővel minden autó sporteszköz mert versenyeznek is vele néha. sőt, még kamionnal is.

Szabványok 2011.07.22. 22:29:06

@GaZe: Olvasd el, amit írtam, akkor láthatod, hogy ez csak egy momemtum a háromból.

Hemü 2011.07.22. 22:29:54

@suhanyc: És járdán vezetett kerékpárútra sem, mielőtt valaki beleköt.

GaZe 2011.07.22. 22:35:57

@Csaba_20: de - továbbra is ezt kérdem - miért kéne elszeparálni a kerékpáros forgalmat a gépjárműforgalomtól ezen a felületen? a 40-es tábla nagyon közelhozza a közlekedő felek sebességét, az északi oldalon a buszon kívül majd' minden autó akár úgyis tud közlekedni a saját sávjában, hogy helyet hagy maga mellett a kerékpárnak, a déli oldalon meg kb a zebráig van némi szűkösség, kb. 200 méteren.
Semmi sem indokolja, hogy járdára legyen vezetve a kerékpározás, amikor teljesen jól megférnek egymás mellett a hídon. (és amikor leérnek a hídról, akkor hol haladnak tovább a közlekedők? ugyanúgy egy útfelületen - körút - csak ott még felfestések sincsenek.)
Ebből is látható, hogy ezt a rendszert tessék kipróbálni, használni, aztán nyilatkozni. Csak azért mert valami új, attól még nem biztos, hogy rossz.
(1 hete fent vannak a piktogramok. Történt volna valami hihetetlen dolog? Semmi rendkívüli?)

ElfRoland 2011.07.22. 22:38:10

@Szabványok:
1. Mennyi üzemóránként cseréled az aktívszenes szűrőt és mennyiért veszed?
2. Ha olyan jól szűr miért nem raknak belőle a kipufogóra is és megoldódna a légszennyezés kérdése? :-)

Szabványok 2011.07.22. 22:38:51

@suhanyc:
Az a nagy baj, hogy az autók közé sem!
A gyalog megy 4-gyel, a bringa 15-tel, az auto 50-nel.
Bármelyik kettőt összeeresztik, nagy sebesség (és sérülénység, láthatóság, gyorsulás, stb.) aszimmetria lesz, ami konfliktusokhoz vezet.
Szerintem ezért nem használhatnak azonos felületet. Ha nem fér el egy hídon mindhárom, akkor legyen csak kettő. Vagy legyen három keskenyebb.

GaZe 2011.07.22. 22:39:24

@Szabványok: te meg olvasd el a Vektor-projekt leírását, ami pont ezt a témát vizsgálta, hogy ki mennyire van kitéve a szennyezésnek a városi forgalomban.
kerekparosklub.hu/vector-projekt

GaZe 2011.07.22. 22:41:05

@Szabványok: bringa 17-22-vel megy átlagban (emelkedőn ennél kevesebb, sík egyenesen ennél többel). a hídon 40 és 30 a sebességkorlát. Hol itt a nagy különbség?
De egyszerűsítsük: jártál már a Margit hídon mióta fent vannak a piktók?
Mert addig minden más csak fikció.

ElfRoland 2011.07.22. 22:42:04

@dagiiron:
A Menő Jenők felfele 30-al, lefele 40-el mennek a hídon.
A többiek felfele 15-20-al, lefelé pedig gurulva is simán 25 körülire gyorsulnak.
15-25km/h kontra 30-40km/h.
KATASZTRÓÓÓFA!!!!

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.07.22. 22:45:22

@svábhegy: nem hülyeség, de nézz körül ilyenkor az Árpád hídon, mennyire működik ez a gyakorlatban. A déli oldalon lecsönget a bringás, az északin meg kerülgetheted a kutyasétáltató-kocogó szerencsétleneket az egyértelmű jelzés ellenére.

suhanyc · http://blogol.hu/pikz/spacemaker/liberatorsez3dec2.jpg 2011.07.22. 22:45:26

@Szabványok: tudom, nálunk nem. máshol igen. ,) ez egy ilyen ország, itt az alma is felfele esik. na de komolyan, a legtöbb helyen gond nélkül megférünk egymás mellett. a bringa 15? 15, meg 30 vagy több, ha én tekerem legalábbis akkor biztos. és van aki gyorsan (magyar népnyelvben sportosan, avagy dinamikusan = csikorgó gumikkal) vezet, van meg aki lassan és óvatosan. van ilyen és van olyan is. van ám egy pár árnyalat ott a fekete meg a fehér között.

ha igazad lenne, akkor minden második napra jutna egy bringás halála, de nem tudok róla hogy ennyire kétségbeejtő lenne a helyzet, sőt egyre jobb.

ElfRoland 2011.07.22. 22:50:25

@Szabványok:
A 91-es busz menetrend szerint 3 perc alatt ér a Budai hídfőtől a Jászaiig.
Ez kb. 20-as átlag.

melonbaron 2011.07.22. 22:50:43

@ElfRoland: szerelnek a kipufogóra, neve is van: katalizátor... bocs, hogy ki kell ábrándítsalak, de valaki más már kiszarta előtted a spanyol viaszt.

melonbaron 2011.07.22. 22:52:39

@ElfRoland: amúgy ezzel a dologgal nem is a sebességkülönbség a legnagyobb gond, de talán hallottál már róla, hogy a biciklivel el lehet esni. gondolj már bele, hogy milyen ciki lehet ez akkor, ha éppen egy busz közlekedik mögötted 17/22 kmh-s átlagsebességgel.

Csaba_20 2011.07.22. 22:56:19

@GaZe: Amikor szintkülönbségről írok és kerékpárútról, akkor nem a járdáról beszélek, hanem arról, hogy nem az úttestből kellett volna elvenni a kerékpárosok részére, hanem a járdából. Mert ott van miből. S aki ezt nem látja, hanem az általad favorizáltat erőlteti, az vak. A negyvenes tábla meg az elméleti, tökéletes közlekedés esetén hozza közel a sebességeket. Amikor biztonságról akarsz beszélgetni, akkor ne az ideális esetet nézd! S vedd figyelembe a magyar közlekedési kultúra minden jellemzőjét! Az elmúlt egy hetet meg nevetséges érvként felhozni bármelyik oldalon.

melonbaron 2011.07.22. 22:57:36

az egész biciklisávosdiban pedig az a legnagyobb hülyeség, hogy úgy próbáljátok eladni, mintha a tömegközlekedésnek vagy az autózásnak valós alternatívája lenne, holott nyilvánvaló, hogy bicózni csak az év néhány hónapjában érdemes. elhiszem, hogy ti még januárban, a minusz15ben is inkább felpattantok a bicóra a villamos helyett, de az is biztos, hogy az átlagember nem fog veletek tartani. ezért fölösleges a bicósok gyakorlatilag hobbicélú közlekedésének feltételeit javítani minden más értelmes közlekedési lehetőség rovására.

GaZe 2011.07.22. 23:03:53

@Csaba_20: esetleg elmélyülhettél volna jobban is a témában ha már ilyen szakvéleményeket fogalmazol meg. Mert akkor tudnád, hogy a híd szerkezeti adottságai miatt adott volt az útpálya szélessége, a járda síkja. Nem lehetett volna belőle "lecsiszolni" vagy "rátölteni". (a közlekedés mérnök egy külön szakma, nem ránézésre terveznek, ízlés alapján...)
Ja értem, a kitett tábla nem érvényes, mert az csak az 'ideális' eset, arra meg nem lehet hivatkozni ha biztonságról beszélünk ugye? Mert ez pont annyira igaz, mint amikor az "úgyis mindenki megszegi a szabályokat" típusú fatalista érvelés. Erre találták ki a statisztikát. Amit egyébként te is megtapasztalhatsz a saját bőrödön amikor majd egyszer talán átmész a hídon (mert erős a gyanúm, hogy még nem jártál rajta, csak megy itt a fikciózás). (+a hídra van irányítva legalább 12 tér- és forgalomfigyelő kamera, a villamosok és a szigetbejáró végett is...)

Miért is lenne nevetséges felhozni? Az elmúlt egy hétben mi történt? Semmi. Pedig az itt lefestett apokalipszis meg káosz alapján már most hullahegyeknek kellett volna termelődnie. Miért nem történt? Pedig most még szokatlan is volt az új helyzet, később csak jobban megszokják. Vagy valami felfokozódásra számítasz, bekattant száguldó sofőrök tömeges megjelenésére?

Vagy csak megy a szokásos rugalmatlanság egy új helyzet megértése és alkalmazása ellen, mindezt a 10 millió közlekedésmérnök attitűddel?
Ülj nyeregbe, vagy volán mögé és menj ott pár kört oda-vissza.

Icarus_ · http://icarusdes.com/ 2011.07.22. 23:05:27

@melonbaron: Attól mert ne nem tartod értelmesnek, attól még elég sokan napi közlekedésre használják rosszabb idő esetén is.

Egyébként ha nem lenne javítva egyáltalán, akkor lehet hogy annak az lenne a vége hogy jó idő esetén tényleg nem lehetne közlekedni a biciklisektől :) Azt hiszem el lehetne ettől tekintenteni...

Egyébként nincs értelme strandokat sem üzemeltein és fejleszteni... hisz csak hobbicélú szórakozást szolgálja, azt is csak az év egy részében... jobban megérné minden más szórakozási lehetőséget fejleszteni...

GaZe 2011.07.22. 23:07:13

@melonbaron: persze, és meteor is becsapódhat, azzal is érdemes lenne számolni.
Ez a szezonális kerékpározás meg évről évre egyre határozottabban cáfolódik meg. És most persze lehetne jönni Dániával meg Hollandiával, ahol a hazaitól bőven barátságtalanabb az idő, de az ugye nem ér, mert *és ide jönne valami indoklás*.

GaZe 2011.07.22. 23:08:10

@Icarus_: a Balaton is csak nyáron pörög, de síelni meg többnyire télen járok...

Icarus_ · http://icarusdes.com/ 2011.07.22. 23:09:22

@GaZe: Azokat sem kell építeni... szezonális szórakozás ;-)

GaZe 2011.07.22. 23:10:45

@Icarus_: igen, én is érzem ebben az új mém-et, felveszem a listába, mint "ultimate érv" :))
ízlelgessük: szezonális szórakozási lehetőség...

suhanyc · http://blogol.hu/pikz/spacemaker/liberatorsez3dec2.jpg 2011.07.22. 23:11:51

@melonbaron: majd szólok az irodában hogy hülyék vagytok. az 50-60 emberből kb 20-25 jár napi szinten bringával. a kis buták, nem tudják!

melonbaron 2011.07.22. 23:14:43

@suhanyc: januárban, hóesésben is?

Csaba_20 2011.07.22. 23:15:06

Ha beállt a híd, akkor a kerékpáros elmehet a jobb szélső sávban az álló autók jobb oldala mellett?

GaZe 2011.07.22. 23:18:43

@Csaba_20: a 2010-es KRESZ módosítás engedélyi a jobbról való előrecsorgást. (speciel ha áll az egész banzáj akkor technikailag lényegtelen, racionalitás szempontjából pedig életszerű)

suhanyc · http://blogol.hu/pikz/spacemaker/liberatorsez3dec2.jpg 2011.07.22. 23:19:35

@melonbaron: Van aki igen, van aki nem. Attól függ milyen messze lakik, belvárosban 15-20 perc bringán teljesen laza. Monduk Batthyány tér - Arany János utca táv. És van közte csaj is! Kamásli meg sárhányó.
De pl ismerősöm (két gyerekes családapa, most várják a harmadikat) télen nyáron nyomta a Zugló - Kolossy tér távot.
Oké, zuhogó ólmos esőben talán nem. Nahh, ha összeszámolja az ember mondjuk legalább egy hónap így kimarad, szééééégyen!!!!

GaZe 2011.07.22. 23:19:36

@melonbaron: ahogy jobb oldalon fent a videók között láthatod te magad is: www.youtube.com/watch?v=TR7yUTDambk&feature=player_embedded

melonbaron 2011.07.22. 23:19:37

@GaZe: amúgy a bicó szezonális jellegével nem volna semmi bajom, ha - mint ahogyan korábban is írtam - nem a többi közlekedési lehetőség ROVÁSÁRA alakítanák ki a bicósávokat, de ez pedig nem oldható meg. nehogymár megmagyarázzátok, hogy indokolt az autósokat az év 12 hónapjában szivatni azért, hogy az év 3-4 hónapjában jól érezzétek magatokat.

melonbaron 2011.07.22. 23:20:50

@GaZe: nem azt mondtam, hogy nem lehet, hanem azt, hogy normális ember ilyet nem csinál...:D

ElfRoland 2011.07.22. 23:20:59

@melonbaron:
Értem. Akkor már csak be kéne kötni a kipufogót az utastérbe és kész is a nulla emissziós autó. :-D
De félre a tréfát.
A lényeg az hogy a katalizátor ellenére is mérgező a kipufogógáz amit csak egy túlnyomásos utastérrel rendelkező harcjárművel lehet megúszni semmi mással.
Aki más járművel közlekedik vagy gyalogol az szívja a gázt rendesen.

Icarus_ · http://icarusdes.com/ 2011.07.22. 23:22:48

@melonbaron: Általában nem a többi közlekedés rovására alakítják ki :) Egyébként a biciklin is ugyanúgy ember utazik mint egy kocsiban. Ő is ugyanúgy el akar jutni egyik pontból a másikba... mitől van kevesebb joga ezt biztonságosan megtenni mint neked?

melonbaron 2011.07.22. 23:23:59

@ElfRoland: senki nem állította, hogy az utastérbe nem jutnak be káros gázok. az állítás az, hogy az utastérben ülve jóval kevesebb ilyet lélegzel be, mint bicón tekerve.

GaZe 2011.07.22. 23:25:19

@melonbaron: "nem azt mondtam, hogy nem lehet, hanem azt, hogy normális ember ilyet nem csinál...:D"
leborulok érveid és szellemi nagyságod előtt :|

suhanyc · http://blogol.hu/pikz/spacemaker/liberatorsez3dec2.jpg 2011.07.22. 23:25:20

@melonbaron: a bringasávra ami a Margit hídon is van ráhajthatsz, csak ne üss el senkit. ha mondjuk télen kevesebben járnak bringával, akkor mondjuk minden századiknak kell egy kicsit kerülnie. nem levágták a sávot! hol ebben a feltartás?
jó időben nyilván többen járnak rajta, de most sincs fennakadás, ezt értsd meg! kiskörúton is egész jól működik pl a rendszer, már jó ideje!

Icarus_ · http://icarusdes.com/ 2011.07.22. 23:26:01

@melonbaron: Egyébként nem értem hogy itt miért gondolod azt hogy a év 12 hónapjában szivatják az autósokat :) Ha hidegebb van és annyival kevesebb biciklista van, akkor annyival kevesebb a "szivatás" is :) Itt bringás piktogramok vannak nem pedig sáv :)
Egyébként eddig nem tudok olyan kialakításról ahol autósávot vettek volna el bringasáv kialakításához :)

melonbaron 2011.07.22. 23:26:32

@Icarus_: szerintem a biztonságról már önként lemond az, aki a bicóra pattan, tekerni az autók között, ahelyett, hogy a jó öreg villamost választaná... amúgy ne érts félre, tavasszal meg ősszel én is napi szinten bicózom az egyetemre szegeden, tehát alapvetően nem vagyok ellene a dolognak, sőt. viszont ilyen margithíd-féle helyeken nemigen volna kedvem a dologhoz, főleg rossz időben.

Csaba_20 2011.07.22. 23:28:27

@GaZe: Az általam írt kerékpárútnál sokkalta bonyolultabb műszaki megoldásokat is alkottak már. A járdát szélesíteni tudták, de kerékpárutat alkotni rá már fizikai lehetetlenség? Na most mentem valami értelmesebb dologgal foglalkozni, mert az ilyen érveket nehéz megdönteni...a szemellenzős vitapartnertől ments meg uram...

suhanyc · http://blogol.hu/pikz/spacemaker/liberatorsez3dec2.jpg 2011.07.22. 23:29:31

@melonbaron: tapasztalat és magabiztosság. nem veszélyesebb mint bizonyos kereszteződésekben átkelni a zebrán. ,)

Icarus_ · http://icarusdes.com/ 2011.07.22. 23:31:29

@melonbaron: Miért mondana le? :) Nem veszélyesebb tekerni mint autózni szerintem.

De most kimondtad a lényeget: nem volna kedved. Ettől azoknak lett biztonságosabb és elfogadottabb akiknek lenne "kedve". Meglátásom szerint az eddigi helyzeten semmit sem rontott. Sőt, felhívja a figyelmet arra hogy biciklisek is közlekednek egy olyan helyen ahol eddig is közlekedtek. Ettől hogyan lenne kevésbé biztonságos a hely?

GaZe 2011.07.22. 23:32:47

@Csaba_20: ne haragudj de te beszélsz itt szemellenzőségről?? tudod te egyáltalán miről beszélsz? bringaútról ami a járdán van? öregem, azzal tisztában vagy, hogy LESZ MINDKÉT JÁRDÁN KERÉKPÁRÚT? Ennyire vagy felkészült a témából amiről vitatkozni akarsz?
Te azt hitted hogy az egész kerékpáros infrastruktúra néhány piktogram felfestéséből fog állni?

az meg hogy mit látsz a Discoveryn talán nem releváns egy magyarországi hídfelújításnál...

jelentéktelen alak 2011.07.22. 23:34:09

@Denzel Smith: Tehát akkor autózzon az is, aki biciklizne, hogy még szennyezettebb legyen a levegő, így nem kell majd intenzív testmozgás ahhoz, hogy egészségtelen legyen ott élni!

Érdekes...

Csaba_20 2011.07.22. 23:34:33

@GaZe: Akkor nézd meg jobban azt a módosítást - ne csak te, mert nem vagy egyedül -, mert csak akkor engedélyezi, ha elegendő hely áll a rendelkezésedre! Na a hídon pont emiatt bukta a dolog! A legkirályabb helyzet az, ha jobbról biciklis, balról motoros próbál előre jutni a dugóban.

ElfRoland 2011.07.22. 23:36:31

@melonbaron:
mínusz 15 kb. 5 nap van egy évben, havas út meg 4 nap.
Amúgy igazad van. Télen kevesebben tekernek.
De azért:
cyclechic.blog.hu/2009/12/19/snowpenhagen
http://cyclechic.blog.hu/tags/hó

Szabványok 2011.07.22. 23:39:45

@ElfRoland:
Kb. 100 üzemóránként. (Árát nem nézem.)
A kipufogógáz túl meleg, túl töményen van a mocsok, ezért célszerűbb katalizátorral veszélytelen anyaggá alakítani. Dízelnél használnak szűrőt részecskék ellen.

Ne értsd félre, az "aktívszenes pollenszűrő" nem csodaszer, de tapasztalatból állítom, hogy van hatása.
Ezen felül az autó levegőjének tisztábban tartásához igen jó a belső keringetésre átkapcsolás.
Időnként egyes dízelek olyan töménye kormolnak, hogy belégzésük (szinte) azonnali halál. Gyalogosként visszatartom a lélegzetem, autósként belső keringetésre kapcsolok, de mit lehet csinálni bringán?
Ezért is jobb, ha a biciklisek el vannak választva az autóktól, pl. egy sövénnyel.

Persze akármit is csinál az ember, a város közepén soha nem fog olyan tiszta levegőt belélegezni, mint Dobogókőn.

Csaba_20 2011.07.22. 23:43:32

@GaZe: Na ne már! Tényleg lesz kerékpárút? Előbb még ki lettem oktatva, hogy ez egy külön szakma és mennyire lehetetlen a dolog. Most meg felkészületlen vagyok, mert te mondtad előbb, hogy lesz. Van sapka, nincs sapka :D Azért megnézem azt a műsort is a Discovery-n, amelyik arról szól, hogy mekkora teljesítmény egy olyan járda megalkotása, ami az emberen kívül kerékpár súlyát is elbírja. Nem is szólva arról, hogy szinteltolással együtt. De akármelyik ismeretterjesztő ölne érte úgy hiszem...ehhez képest a Holdra szállás kalapács...

pinchy 2011.07.22. 23:46:00

Én simán átmegyek az autók között a hídon, de akkor sem tetszik ez az ideiglenes és kényszermegoldás. A felújítás előtt járdáztam szép türelmesen, és a végleges átadás után is fogok. Csak akkortól már legálisan. :)
Kár, hogy a déli járda nem lett szélesebb. Valahogy nehezen hiszem ,hogy a világörökségi akármilyen szervezet ne ment volna bele. Ezt bizony itthon szabotálták el...

ElfRoland 2011.07.22. 23:51:45

@melonbaron:
De ha bemegy a mocsok (mert bemegy) miért lélegez be kevesebbet?
+ bringán valamivel magasabb a légzés szám.
- autóban bent marad még egy ideig a mocsok azután is hogy elhagyta a szennyezett részt.
- bringával többet megy az ember "tisztább" utcákban
- a dugós részen sokkal hamarabb átér

Akkor?
Persze ha valaki 200-as pulzussal egy helyben teker a dugó közepén akkor megszívja, de amúgy?

otapi 2011.07.23. 00:02:37

@Szabványok: Bringán érdemes a nagyobb forgalmas helyen FFP2-es munkavédelmi maszkot hordani. 8-900 Ft darabja, egy hónapig elég (www.google.hu/search?q=ffp2+maszk&tbm=isch). Ez egyrészt aktívszenes, másrészt jóval több szmötyit kiszűr mint egy normál autós pollenszűrő.
Bringán - kocsival ellentétben - megvan az a lehetőség, hogy az ember parkokon, kis forgalmú utcákon át menjen, és csak néhány szűk keresztmetszetben szoruljon rá a nagy forgalmú utakra. A maszkot pedig ennek megfelelően lehet fel-le tolni menet közben.

ElfRoland 2011.07.23. 00:04:05

@Szabványok:
"Időnként egyes dízelek olyan töménye kormolnak, hogy belégzésük (szinte) azonnali halál. Gyalogosként visszatartom a lélegzetem, autósként belső keringetésre kapcsolok, de mit lehet csinálni bringán?"

Megelőzni. :-D
De komolyan: A nagy bűz a zöldnél indulók mögött van azt meg tényleg ki lehet előzni.

100 óra? Napi két órával és heti 5 munkanappal az 10 hetente csere. Elég sovány. :-(
Asszem főleg ezért nincs kipufogóra rakva. :-)
Azt hiszem nem mondok hülyeséget hogy ebben a városban nincs 1 tucat ilyen szénszűrő karbantartós figura mint te.
A többségnek semmije sincs, a maradék meg azt gondolja a pollenszűrő elég.

Szabványok 2011.07.23. 00:21:40

@ElfRoland:
100óra az 90km/h-s átlaggal 9000km. Annyinként szerviz, cserék. Nálam ez évente kétszer.

Aki napi két órát autózik, az különben is autóra költi a gatyáját is, nem a kéthavonta szerviz fogja hanyattlökni.

Aki meg az autóját 20km/h átlagsebességgel (tehát főként dugóban használja), az mazochista, rajta már semmi sem segít.

Icarus_ · http://icarusdes.com/ 2011.07.23. 00:28:45

@Csaba_20: Kedves druszám - kérlek értsd meg hogy a kerékpárút és a kerékpársáv nem ugyanaz :)
Az egyik az úttal van egy szintben és attól csak a felfestés választja el (kerékpársáv), a másik a járdával van egy szintben (kerékpárút illetve bringagyalog).
Előbbi nem kivitelezhető mivel az útpálya nem volt bővíthető a híd szerkezetéből kifolyólag, utóbbi kivitelezhető ezért ezt fogják megcsinálni. Piktok továbbra is csak azt jelzik az úton hogy ott legálisan lehet közlekedni.

BOB 2011.07.23. 00:44:27

Átmentem a hídon biciklivel is, meg kocsival is. Tapasztalatok:

1. Biciklivel az érzés kicsit "melegebb", mint mondjuk a Margit-hídtól a budai oldalon északra menő bicikliúton, de valójában egyáltalán nem veszélyes, az autósok szép nyugiban kikerülnek, százból egy dudál vagy anyázik.

2. Kocsival: a biciklisek kényelmesen kikerülhetők, folyamatos forgalom esetén semmiféle bonyodalmat nem okoz az az egyszeri sávváltás. Ha meg nem folyamatos a forgalom, az úccsem a biciklisek miatt van.

Szerintem ez valóban egy öszvérmegoldás (kellett volna még plusz egy méter annak a sávnak és egy tisztességes biciklisáv, de hát evvan, nem lehetett szélesíteni), de a lehetőségekhez képest korrekt öszvér.

Csaba_20 2011.07.23. 00:58:03

@Icarus_: Az általam leírt megoldás az kerékpárút. Az útpályát a gépjárműforgalomra nem tudták bővíteni, de mi kerékpárról beszélgetünk.

hogylehet 2011.07.23. 01:40:24

Egy-két agresszív bringás ott hagyja a fogát, akkor aztán lesz sírás rívás.

randomgenerator 2011.07.23. 03:21:28

@Szabványok: az autó veszélyes üzem, hát ez van, vigyázni kell vele. Ez a hátránya.
Nem muszáj mindig autózni, lehet választani.

GaZe 2011.07.23. 05:19:36

@Csaba_20: és hol nem fér el ott egy kerékpáros jobbról? te tényleg nem jártál még ott csak mondod az elképzeléseidet.
de szerintem te a saját démonaiddal küzdesz, amiben én nem tudok részt vállalni.

csahos 2011.07.23. 09:26:59

Mibe is került az a híd felújítás, és ma valamiért már nem is téma, és az sem hogy mikorra kellett volna elkészülnie?
Miért is épült a híd fel, majd később a háború után ujjá. Javaslom, hogy csak az kerékpár használhassa a kerékpár sávot amelyiken legalább ketten ülnek. Mennyi féle adót fizet agy autós a hatalomnak, és mennyit e bringás?

Öltönyösrabszolga · http://oltonyosrabszolga.blog.hu 2011.07.23. 09:42:43

Nemcsak budapesten van láűtszatmegoldás:

London, ahol a felfestést akkora marketinggel adják el, hogy "cycle superhighway" És van blőle legalább hét már. MOndjuk itt az autósok átlagsebessége sokkal kisebb, a bringa a gyors jármű. Attól még ez nem bringaút, hanem felfestés, az autók kárára. Én bringásként félnék.

2.bp.blogspot.com/_2D7cNlO04aw/TBh5ImTV4fI/AAAAAAAACpI/Vz_9Ippw9D8/s400/cs7a.jpg

mement 2011.07.23. 10:00:28

@Öltönyösrabszolga: Amit kepen linkelsz azt kerekparsavnak hivjak, amit a Margit hidon adtak at, azt meg kerekparos nyomnak.

Es nem az autosok karara, hanem a gyalogosok es a biciklisek elonyere adtak at ezeket a savokat:)

Aki egy ilyen savon fel, annak tok mindegy milyen az infrastrukturat adsz, ugy is parazni fog mig meg nem szokja.

mement 2011.07.23. 10:02:14

@csahos: Gondolod hogy egy egesz orszag alltal fizetett, es uzembentartott infrastrukturahoz valo hozzaferest az kene hogy meghatarozza, ki mennyire gazdasagtalanul banik a penzevel, es birtokol magas adotartalmu eszkozoket;)?

mement 2011.07.23. 10:03:59

@Szabványok: Ha meg nem latod a bringast mert nem egy rendszerben mozog veled, akkor eludot a talalkozasi pontoknal, mert autobol az is komoly mentalis kihivast jelent, hogy egy egyszeru jobbra fordulot, szabalyosan, kislendulettel, elsobsegett megadva hajts vegre;)

Anti Anyag (törölt) 2011.07.23. 10:24:49

Budapesten az utak 90%-a úgy működik, hogy autós és kerékpáros együtt.

Nincs piktogram.

Egészen logikus, hogy ez a megoldás kereékpárosszemmel sokkal jobb, mintha egy-egy ponton találkoznának. Nem is nagyon értem, miért van ebből vita. Nem az úton szokták az embert általában elütni, hiszen lát engem, hanem ha keresztezem, pld. zebrán, mert ott túl gyorsan megyek ahhoz, hogy érzékeljen. (Ezért kell lámpanélküli zebrán mindig áttolni a bringát).

ElfRoland 2011.07.23. 10:27:05

@Szabványok:
Jaaaa, hogy 90-es átlag.
Akkor elbeszéltünk egymás mellett.
Igen, igazad van. Autópályán a kerékpáros szívna több kormot.
De a témánál maradva, tehát Margit-híd, belváros, Budapest viszonylatban meg teljesen más a helyzet.
Itt nem 90 az átlagsebesség hanem maximum 30, éjszaka esetleg a 40-is megvan.
Szóval hamar telítődik az a szénszűrő. Már ha van. És ha elhasználódott akkor pont nem ér semmit.
Innentől meg már közlekedési eszköz nem számít csak az hogy ki mennyit és merre közlekedik.

tundrazuzmo (törölt) 2011.07.23. 11:33:06

Hali Bringások!
Én kocsikázni szoktam, a Margit hídon át is, és direkt a külső sávban megyek mindkét irányban, mert a hídon átérve az lemegyek a körútról.

Szeretném felsorolni, hogy milyen problémáim voltak eddig a hídon biciklizőkkel:
-
Hoppá! Semmilyen problémám nem volt velük! Vajon miért?
1. A Margit hídon sohasem volt nagy száguldozás. A forgalom miatt 30-50 km/h -val lehet haladni, ezt táblák néha korlátozzák. Ebben a sebességtartományban simán lehet kerülgetni a bicikliseket.
2. Az autósok figyelnek a bicajosokra, és az őket kerülgető többi autósra is. Tapasztalat! Engem egy autós sem szorít rá a belső sávból a biciklisre, amikor kikerülöm, hanem inkább lemaradnak, hogy biztonságosan tudjak előzni, és amikor a biciklistől NAGY oldaltávolságot hagyva be akarok menni a belsőbe, akkor legyen helyem erre!
3. A híd közepén a lámpa pompás ötlet, remélem, megmarad. Gyalog sokat segít a szigetre való bejutásban, nem a húgyszagú aluljáróban kell lépcsőzni, és egyébként mindig örülök, amikor látom a tömeget a zebránál. Örülök, hogy sokan járnak ki futni, bicajozni a szigetre, fiatalok sportolnak, és nem a TV előtt döglenek. Sokkal jobb hangulatú a híd azóta, amióta zebrán lehet bemenni a szigetre, és nem kell a húgyszag-barlangban bújkálni.
Szóval a lámpa miatt az autósok megállnak, a bicajosok előre tudnak csorogni (hoppá, elég sokan csak a híd feléig jönnek, mert bemennek a szigetre, nahát, ki gondolta volna!), és a híd másik felén már nincsenek is ott.
4. A Margit híd SOHASEM volt szűk keresztmetszet a közlekedés szempontjából, és most sem az. A híd előtt, a híd közepén, és a híd után elhelyezett lámpák nem lassítják a közlekedést. A közlekedés a körút torlódása miatt szokott feltorlódni budai és pesti irányban is. Dugók idején a budai oldalon a Moszkváig (Széll Kálmán tér) lépésben lehet csak haladni, ezen a híd nem lassít. Pesti oldalon a Nyugati téri kereszteződés fogja meg az autókat, itt sem számít sokat a híd áteresztőképessége.
5. Az autósok FÉLTEK, és ma is FÉLNEK a híd közepén lévő kanyartól. :))) LOL. Legtöbben nem tanultak meg tisztességesen vezetni, átlógnak a kanyar közben a másik sávba, vagy csak azt hiszik, hogy átlógnak, mert nem érzik az autójuk méreteit! Ezért a híd közepén mindig is lassítottak az autók, és lassítani is fognak. Ez nem a bicajosok miatt van, ne tessék rákenni senkire!
6. Valamilyen "furcsa" okból kifolyólag a bicajosok csak a hídat használják, utána a körúton már sokkal kevesebben vannak. A többség a szigetre megy, vagy onnan jön, és arra használja a hidat, hogy átmenjen a folyón - utána lemegy a körútról. Alig szoktam a híd és Széll Kálmán tér között bicajost látni, és a híd és a Nyugati között sincsenek sokan. Biztos nem akarják szívni a benzingőzt, én megértem. Szóval az autóstársak figyelmét felhívnám arra, hogy ha a hídon átjutás idejére sikerül türelmessé változniuk, és a bicikliseket békésen kikerülni (vagy ha dugó van, akkor előre engedni), akkor utána jó eséllyel nem találkoznak velük az út további szakaszain. Aki a hídon átkelés 1-2 percében nem bírja ki a biciklisek látványát, az szedjen hangyát, és sürgősen adja vissza a jogosítványát, mert ideggyengesége miatt alkalmatlan a vezetésre.

Epilógus: Tessék megnézni a norc.hu képeit, hogy milyen volt a híd régebben, utána tessék kimenni, és megnézni, hogy milyen most! A régi szocreál, lepusztult, húgybarlangos-szigetbejárós híd helyett a mostani vidám, fiatalos, tele biciklisekkel, gyalogosokkal, akik mennek a szigetre, vagy csak szimplán sétálgatnak. Nekem fontos, hogy milyen hangulatban telik az autózás, és egyáltalán nem bánom, hogy a hídon való átkeléskor 1-2 percig ezt látom!

Ui: Kocsival járok, nem biciklizek. De tényleg, soha, mert nem szeretem, hogy nyomja a seggem a nyereg. Nem vagyok részrehajló a témában, nincs biciklis haverom, rokonom. :)

tundrazuzmo (törölt) 2011.07.23. 11:42:01

@svábhegy: "Beírom ide is, hátha egyszer valami épeszűhöz is eljut. Simán meg lehetne oldani, hogy a déli járdán csak a biciklisták menjenek, az északin pedig csak a gyalogosok, mindenkinek meg lenne oldva a problémája. Egyszerűen nem értem ez miért nem jut senkinek eszébe."

Azért ezt gondold végig még egyszer! A déli járdáról lehet fotózni Budapest egyik legszebb panorámáját. Tiltsuk ki a gyalogosokat onnan? Ugyanmár! Az északi járda pedig a szigetbejáró, onnan sem lehet kitiltani senkit. Hogy miért nem jutott ez senki eszébe? Azért mert hülyeség, kérlekszépen.

ElfRoland 2011.07.23. 17:11:57

@tundrazuzmo:
A 4. pontig teljesen azt hittem ironizálsz. :-D

Sok bringás a rakparti bringautakról jön vagy megy, ezért "tűnnek" el a híd után.

Perillustris 2011.07.23. 23:37:34

@hogylehet: Agresszív autós nélkül nem fog menni.