Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.

Július 28-án újra TEDxYouth@Budapest klubest, amelynek terítékén a jövő Budapestje. Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója, Magyarósi Csaba az Egy Nap a Városban blog szerkesztője, Sinya a Critical Mass szervezője, László János a Magyar Kerékpárosklub elnöke és Smiló Dávid az Építész Szakkollégium elnöke a közönség segítségével vázol fel egy élhető fővárosi jövőképet. Kiindulópontunk pedig a világon egyedülálló bringás boom, egy alulról jövő folyamat, ami talán egyedüli civil sikertörténetként rajzolja újra az utcaképet. Az est házigazdája Halász Áron, a Cyclechic.hu biciklis életmód blog szerkesztője, TEDxYouth@Budapest előadó.

Gyere el, hozz egy ötletet, mondd el, szerinted mitől lenne jobb Budapest! A részvétel ingyenes.

Program:

A beszélgetésre László János és Sinka Károly személyében olyan résztvevőket hívtunk, akik a kezdetek óta a cselekvő szerepében vesznek részt a budapesti bringás forradalom létrehozásában és ennek szakmai képviseletében. Nagy örömünkre szolgál, hogy meghallgathatunk egy igazi aktort, Vitézy Dávidot, aki a BKK vezetőjeként dönt arról, hogy milyen irányba fejlődjön a város. A szakmai távolságtartást pedig Magyarósi Csaba a Goldenblog győztes Egy nap a városban blog szerzője és Smiló Dávid építészhallgató, az Építész Szakkollégium elnöke képviseli.

Szeretnénk, ha a közönség is bekapcsolódna a diskurzusba és hoznátok magatokkal egy lejárt BKV jegyet, bérletet, benzinszámlát vagy használt biciklialkatrészt, amire ráírnátok egy álmotokat a Ti ideális Budapestetekről. A felhalmozott ötletek a beszélgetés részét képezik majd!

Beszélgetőpartnerek:

Vitézy Dávid – a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója.
Pályáját a civil életben kezdte: 2002-től a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület munkacsoportjainak, igazgatóságának tagjaként, majd szóvivőjeként képviselte a tömegközlekedők érdekeit. 2007 és 2009 között a BKV Zrt. felügyelő-bizottsági tagjaként figyelte a társaság működését és több olyan korrupciós ügyet derített föl, melyek később büntetőeljárásokhoz vezettek. 2010-ben végzett közgazdászként az év őszétől lett az újonnan alakult Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója. Számos tanulmány mellett nevéhez fűződik az éjszakai buszhálózat fejlesztése, a busz-, troli- és villamoshálózatok átalakítása, a hajóforgalom újraindítása. A BKK vezérigazgatójaként az ő felügyelete alatt zajlik a rendszerváltás utáni Budapest legnagyobb reformja, mely a közösségi közlekedés mellett a parkolást, az útfelújításokat, a kerékpáros fejlesztéseket és a közúti közlekedést is új alapokra helyezi.
http://bkk.hu/

Sinka Károly, Sinya – A Critical Mass egyik feje, arca, a mozgalom ereje.
Hentesből lett kerékpáros futár és a hazai biciklis mozgalom egyik legismertebb figurája. Főbb jellemzői, hogy mindenhol ott van, mindenről van véleménye és ezt egyből el is mondja. Politikusokkal nem tárgyal, viszont a szavait hallva tízezrek rázták már a biciklijüket. A hangját mostanában a Kegyelemkettes punkzenekarban is kiereszti, legközelebb a beszélgetés utáni koncertjükön.
http://criticalmass.hu/

Magyarósi Csaba – Egy nap a városban szerkesztője.
Szűcs Ádámmal közösen alapított blogja nem az urbanizmus, inkább a pesti örömök, a város jobbik arcának megmutatására szakosodott. Ezt pedig nem kis népszerűséggel teszi, a blogjuk tavaly megnyerte a HVG Goldenblog helyi.érték kategóriáját. Tavaly egy bejegyzésben vallott arról, hogyan lett vérbeli autósból biciklis Budapesten: http://varosban.blog.hu/2011/05/17/biciklis_lettem_budapesten

László János – a Magyar Kerékpárosklub elnöke.
Míg Sinyáék a biciklit rázták a kapuk előtt, addig János fáradtságot nem ismerve magyarázta el politikusoknak és tervezőknek, hogy miért jó, ha a városban biciklisek közlekednek. 2006 óta a Kerékpárosklub elnöke, melyből azóta országos szervezet lett, szakértői nélkül szinte lehetetlen már utakat tervezni vagy felújítani. Céljuk, hogy több ezer tagot magában foglaló független civil szervezetként formálják a szemléletet nem csak a közlekedők, hanem a tervezők és városvezetők fejében. A Kerékpárosklub külön programokkal is részt vesz a Bringások Éjszakája eseményen.
http://kerekparosklub.hu/

Smiló Dávid - A műegyetem építészhallgatója, szerkesztő, műsorvezető, blogger, az Építész Szakkollégium elnöke.
2009 óta jelennek meg építészeti témájú írásai a 6b.hu-n, a Magyar Narancsban és egyéb építészeti nyomtatott és online lapokban. Érdeklődési köre a kortárs magyar kultúra, és az építészet kapcsolata, az építészeti írásosság és emlékezet. TEDxYouth előadása: http://www.tedxyouthatbudapest.com/hu-HU/Video/TedxYouth_Budapest_2011_Smilo_David_eloadas.aspx

Az est házigazdája: Halász Áron – moderátor, a Cyclechic.hu szerkesztője.
Bringás aktivista barátaival 2009-ben koppenhágai mintára indította a magyar Cycle Chic-et. A blog nem pusztán bringás streetstyle-ról szól, hanem célja, hogy még több embert ültessen biciklire. Az oldal indulása óta több biciklis divatbemutatót tartottak, országos kampányokban vettek részt, bejárták a hazai sajtót és egy egyre nagyobb nemzetközi hálózatnak lettek része. A helyszín a Cyclechic.hu fotókiállításával lesz feldíszítve.
http://www.tedxyouthatbudapest.com/hu-HU/Video/TedxYouth_Budapest_2011_Halasz_Aron_eloadas.aspx

Köszönjük a Bringások Éjszakájának a vendéglátást!

Addig is nézzétek meg a mi Budapest víziónkat:

I love Budapest. I bike Budapest. from Cyclechic hu on Vimeo.

A bejegyzés trackback címe:

http://cyclechic.blog.hu/api/trackback/id/tr194676859

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

andrejfej 2012.07.25. 11:45:04

Valami miatt nem működnek a linkek a cikkben, legalábbis chrome alatt 404-et produkálnak..
Hogy mitől lenne jobb Bp.? Az Akváriumnál levő "bringakút" vagy mi pl. elég jó ötlet, bár tegnap jöttem rá, hogy nem egyedüli, hanem egy a programnak a része: minu.me/-bringaprogram
A bicikliutak meg ugye mindig terítéken vannak, nem is csépelem most. Igazából a közlekedési morál (autós/bicajos) fontos még, de mint minden, ez is rengeteg időbe fog telni..

halar 2012.07.25. 11:47:40

@andrejfej: köszi hogy szoltal, most mar elvileg jo lesz