Hungarian Cycle Chic

Stílusos bringások, bringás stílusok.

A bringaboom arcai: "Szoktam mondani, hogy magassarkúval a lábamon születtem meg..."

Budapesti bringás történetem 2012 májusában kezdődött, azon egyszerű oknál fogva, hogy befejeztem az egyetemet, nem volt diákigazolványom és nem voltam hajlandó havonta 10 ezer forintot fizetni a BKV bérletért. Mivel mindig is a belvárosban laktam, ezért kézenfekvő volt, hogy olyan megoldást kell találnom, ami nem terheli meg túlságosan pénztárcámat, viszont gyors.

Szoktam mondani, hogy magassarkúval a lábamon születtem meg, így mikor kitaláltam, hogy veszek egy biciklit, az ismerőseim riadt tekintetébe ütköztem először. "De hogy fogsz szoknyában tekerni? És komolyan magassarkúban szeretnél? Viszel mindig váltóruhát, hogy átöltözz az irodai outfit-be? És hol fogsz tekerni? Az autók mellett?"

Bennem valahogy fel sem merültek ezek a kérdések.

Evidens volt, hogy csinos ruhában, magassarkúban fogok tekerni. Ha van, akkor a bringaúton, ha nincs, akkor óvatosan az autók mellett. Nem fogok váltás ruhát vinni, mivel nem szeretnék száguldozni. Teljesen amatőr módon vágtam bele a bringa keresgélésbe, csak annyit tudtam, hogy egy női retró biriglit keresek, amit majd szeretnék felújítani. Heteken keresztül keresgéltem a különböző hirdetési oldalakon azt a bringát, ami tetszik.

Kiemelném, hogy tényleg semmilyen háttértudással nem rendelkeztem, ezért tipikus nőként csakis a kinézet számított. Nagyon nagy szerencsém volt, a Szentkirályi utcában találtam egy fiút, aki régi bringák kereskedésével foglalkozik, és kigurította elém a kiválasztott darabot. Mentem egy próbakört: működött, nem kattogott, ütött-kopottságában is volt egy bája, így elég minimál áron az enyém lett.

Ami ezután következett.... :)

Nagyon óvatosan hazatekertem, azonban mivel akkor már 10-12 éve nem ültem bringán, eléggé labilis volt a dolog, ráadásul akkor is magassarkúban voltam. Tehát zutty, bele a mélyvízbe, így kell ezt csinálni Szeglet Orsi.

Azóta azonban mindennapi társam Léda (merthogy ugye nevet is kell adni az új szerzeménynek). Az esztétikai felújítások után nagyon büszke voltam arra, hogy milyen jó kis járgányom van, azt pedig gondolom nem kell említeni, ahogy a májusi napsütésben pörgős szoknyában és tűsarkúban kerekező leányzóra nagyon sokan rámosolyogtak, és itt csapott meg először az igazi, felszabadult, bringás életérzés.

Úgyhogy vettem még egy fekete csodát is:

Elkezdtem figyelni a várost, az addig nem látott épületrészeket, imádtam, hogy a Duna parton fújja a hajam a szél, és ahelyett, hogy a dugóban zötykölődnék, falom az aszfaltot. Szerintem nagyjából akkortájt kezdődhetett a budapesti bringás bumm és a fejlesztések, mert azt vettem észre, hogy "menő" biciklizni. Rengeteg új ismeretséget és barátságot, szép emlékeket, sok nevetést köszönhetek a bringázásnak.

Az egyik ilyen találkozás mély nyomott hagyott az életemen. Áront, a blog tulajdonosát nem ismertem, azonban az Erzsébet téren biciklizve megkért, hadd fotózhasson le. Akkor még nem tudtam, miről van szó, de nem ellenkeztem. Kiderült, hogy az első Ride the catwalk! verseny nevezői közé kerültem. Beindult a szavazás, sok pozitív visszajelzést kaptam, majd a zsűri úgy döntött, hogy én kapom a fődíjat, ezzel együtt egy utazást Koppenhágába.

A verseny előtt néhány hónappal kezdtem meg a budapesti bringás létemet, azonban ez az esemény felpörgette az eseményeket körülöttem, és nagyon jó visszaigazolás volt arról, hogy igenis jó dolog csinosan bringázni, és ezt mások is észreveszik.

Az öltözködés persze csak egy része a bringázásnak, az élmények azok, amik kitörölhetetlenek az emlékezetből. Próbáljátok csak ki, hogy milyen érzés éjszaka legurulni a Várból (vigyázzatok a fekvő rendőrökkel, én seggre ültem miattuk:), vagy kitekerni a Rómaira egy jó hekkre, végigsuhanni a 2-es villamos vonalán, ami köztudomású, hogy a legszebb kilátással rendelkező villamos útvonal a világon. Hogy milyen érzés két keréken egyszerűen csak élvezni a szabadságát, hogy bármikor bárhol ott tudsz lenni, senki sem szabja meg, mikor indulj, hol szállj át.

Azóta annyira szerelmemmé vált a bicikli, hogy megálmodtam egy sajátos színösszeállítású biciklit, amit 2-3 hónap alatt raktunk össze a Mucikli műhely segítségével.

Többen kérdezték, miért kell 2 bringa? Hm :) Az egyik inkább pirosas, míg a másik kékes tónusú, tehát... Az outfithez lehet igazítani a bringát, de a cyclechic rajongóknak ezt nem kell azt hiszem elmagyaráznom :)


Szeglet Orsi írása

Orsi egyébként a 2012-es Ride the catwalk! óta nagyon sok mindenben segítette a bringás mozgalmat. Ha például eddig nem tudtátok, ki bringázik a Magyar Kerékpárosklub 1%-os kampányanyagain, akkor most már biztos összeállt a kép.

A bringaboom arcai sorozatunkban utóbbi években cycle chic módba váltó biciklis közlekedők történeteit olvashatjátok. Ha Neked is van egy jó sztorid és pár képed, akkor küldd el nekünk a cyclechicdothu [kukac] gmail [pont] com-ra!

Ha tetszett a poszt, nyomj egy lájkot és kövesd a blogot a facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://cyclechic.blog.hu/api/trackback/id/tr266466309

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cycle chic

A bicikli nem egyszerűen közlekedési eszköz, hanem egy igazi stíluselem. Nem kér kompromisszumot, nem kell hozzá öltözni, hiszen maga öltöztet. És még a városokat is jobbá teszi. 

 

 

Van képed? Küldd el a cyclechicdothu [at] gmail [dot]com címre. Ha küldesz képet, egyben elfogadod, hogy utómunkázhatjuk.

Copenhagen Cyclechic

 

Címkék

andrássy (51) bad (33) bajcsy (66) bam (47) bicikli (156) budapest (806) cargo (43) critical mass (68) csaj (890) csajok (99) csizma (75) csomagtartó (71) cyclechic (113) divatbemutató (54) dupla (30) elegáns (102) eső (40) farmer (61) felvonulás (67) fiú (153) fixi (48) fotópályázat (35) gyerek (88) gyerekülés (33) harisnya (40) hátizsák (47) (30) ing (55) kabát (63) kalap (38) kesztyű (30) kiskörút (114) kosár (198) közbringa (33) külföld (78) kutya (44) lakat (31) lány (322) magassarkú (137) margit (52) margit híd (31) napszemüveg (125) (92) nyár (306) öltöny (73) ősz (276) pasi (469) pasik (31) programajánló (44) sál (100) sapka (94) szállítás (31) szoknya (149) táska (112) tavasz (367) tél (259) videó (112) virág (42) zakó (30) Címkefelhő
süti beállítások módosítása