Hungarian Cycle Chic

Stílusos bringások, bringás stílusok.

Bringás élet egy Lumia objektíven keresztül

Az utóbbi hetekben volt szerencsém kipróbálni egy idén megjelent Nokia telefon, a Lumia 630 képességeit. Közepes mértékű Instagram függőségem kielégítése mellett volt még egy pár funkció, ami az eddigi Androidos tapasztalatok után érdekes volt és jól jött a mindennapokban.

A photo posted by Áron Halász (@hepaj) on

 

Kezdjük talán a legmókásabb dologgal, amit a telefonnal csináltam. Van a Nokiának egy saját Egészség és Fitnesz névre hallgató applikációja, ami a sportmérésekre használt appok "helyi megfelelője". Ez viszont nem tudott mindent, amit akartam, úgyhogy inkább leszedtem az Endomondo nevű alkalmazást.

Igen tudom, sokaknak ebben semmi újdonság nincs, de én sosem éreztem szükségét, hogy mérjem, mikor hova tekerve hány kalóriát égetek el, vagy milyen tempókat megyek és ezt megosszam az ismerőseimmel. Mert az app ilyeneket tud és mindezt térképen is megjeleníti.

De ha már letöltöttem applikációt, megörültem annak, hogy a mindenféle workout-ok között a közlekedési célú kerékpározás is szerepel. Úgyhogy gondoltam a pár hete a neten keringő új-zélandi gps-es viccet lefordítom budapestire és tekerek egy nagy biciklit a főváros térképére.

Először megrajzoltam a térképen az útvonalat, majd jött a bringázás. A bicikli hátsó kereke a Nagykörút volt (adta magát), a másikat pedig Kőbányára és Zuglóra rajzoltam be. Szerkesztettem hozzá kormányt, pedálokat, ülést, a képzeletbeli óriás városi kerékpár vázát pedig kicsit nőiesre vettem. Egyrészt mert útban volt a Nyugatiból induló vasútvonal, másrészt az Andrássy út segített ebben, harmadrészt meg éljen az egyenlőség.

Ez lett belőle:

bp-bicirajz-gmaps_logo.jpg

A tanulság az, hogy a gps nem követi pontosan a mozgást, hanem sok helyen levágja a kanyarokat. Emiatt az olyan kis nüanszok, mint a Salgótarjáni úti biciklipedál, vagy a zuglói kormány és az újlipótvárosi ülés kicsit deformált lett. Nagyban nézve viszont működik a poén.

Ja, és a fitnesz részéről pedig annyit, hogy nagyjából 60 kilométert tekertem majdnem 4 óra alatt (egy 30 éves egysebességes biciklin sok fotómegállással), több mint 400 méter szintkülönbséget mentem fel és le, átlagosan 15 km/óra sebességgel. Ezalatt pedig nagy dózisban érzékeltem Budapest kerékpározhatóságának minden jellegzetességét az Örs Vezér téri elbetonozott bicikliúttól a járhatatlan kőbányai aszfalton át a Nagykörúti tükörcentizésig és különböző minőségű biciklisávokig.

Össze is pakoltam pár jellegzetes helyszínt egy Instasize appal készült montázsba.

bigbikeexperiment.jpg

Na de nem ez volt az egyetlen móka a Lumia 630 tesztelése közben. A sorozat- és akciókép funkció mellett például gifeket is lehet gyártani a Cinemagraph alkalmazással, amiket aztán színezgetni meg alakítgatni is lehet.

És ha már színezgetés: bár a 630 kamerája nem a legfejlettebbek közé tartozik, a Lumia Creative Studio alkalmazás segítségével a képkivágattól a képarányon át a színekig elég sokféleképpen lehet szerkeszteni a fotókat.

Ezek például egy kivétellel Velencében készültek (igen, ez itt alább egy Ai Weiwei szobor):

A photo posted by Áron Halász (@hepaj) on

A photo posted by Áron Halász (@hepaj) on

A photo posted by Áron Halász (@hepaj) on

A photo posted by Áron Halász (@hepaj) on

 

De egy budapesti naplementét is szebbé lehet tenni vele:

A photo posted by Áron Halász (@hepaj) on

És álljon itt még egy montázs biciklis fejlesztéseket dokumentálgató instafüggőknek

A photo posted by Áron Halász (@hepaj) on

 

Ha tetszett a poszt, nyomj egy lájkot és kövesd a blogot a facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://cyclechic.blog.hu/api/trackback/id/tr736816879

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cycle chic

A bicikli nem egyszerűen közlekedési eszköz, hanem egy igazi stíluselem. Nem kér kompromisszumot, nem kell hozzá öltözni, hiszen maga öltöztet. És még a városokat is jobbá teszi. 

 

 

Van képed? Küldd el a cyclechicdothu [at] gmail [dot]com címre. Ha küldesz képet, egyben elfogadod, hogy utómunkázhatjuk.

Copenhagen Cyclechic

 

Címkék

andrássy (51) bad (33) bajcsy (66) bam (47) bicikli (156) budapest (806) cargo (43) critical mass (68) csaj (890) csajok (99) csizma (75) csomagtartó (71) cyclechic (113) divatbemutató (54) dupla (30) elegáns (102) eső (40) farmer (61) felvonulás (67) fiú (153) fixi (48) fotópályázat (35) gyerek (88) gyerekülés (33) harisnya (40) hátizsák (47) (30) ing (55) kabát (63) kalap (38) kesztyű (30) kiskörút (114) kosár (198) közbringa (33) külföld (78) kutya (44) lakat (31) lány (322) magassarkú (137) margit (52) margit híd (31) napszemüveg (125) (92) nyár (306) öltöny (73) ősz (276) pasi (469) pasik (31) programajánló (44) sál (100) sapka (94) szállítás (31) szoknya (149) táska (112) tavasz (367) tél (259) videó (112) virág (42) zakó (30) Címkefelhő
süti beállítások módosítása