Többen megrökönyödve szoktak visszakérdezni: szoknyában biciklizni? Igen. Sőt, nekem nem is egy barátnőm teker nap mint nap így a munkába. Most, hogy beköszöntött az ősz, egy jó harisnyával még jobban feldobhatjuk az outfit-ünket.

Na, de miért félnek annyian mégis a szoknyától?

10695205_10204146797924015_507638816_n.jpg

Audrey Hepburn

Ha túl rövid:

Bevallom őszintén, nagyon szeretem ezt a ruhadarabot, mert egyszerre kislányos és nőies, de valahogy a rövidebb fazonúaknak mégis sokáig frusztrált a viselete. Aztán rájöttem, miért, és így könnyen meg is találtam a tökéletes megoldást. Több olyan jó minőségű, 40-50 denes harisnyám is akadt, ami felszaladt ugyan, de szerencsére mégsem dobtam ki azonnal. Így fogtam az ollómat, és levágtam őket combközépnél, így alakítva át őket szuper és praktikus "szoknya alsónadrággá", ami jobb híján biciklinadrágként is remekül funkcionál - persze kizárólag a szoknya alatt.

10714749_10204146797644008_253336063_n.jpg

Sophia Loren

Így már nem zavar, ha a metróban hirtelen meglebbenti szoknyám a huzat, vagy leszállok a bringámról: biztonságban érzem magam, hiszen kis nadrágom ápol és eltakar. Persze ha lengébb, vagy rakott szoknyáról van szó, akkor akár egy mini farmershort is könnyedén befér alá, és tekerni is kényelmesebb. Ezt a harisnyasortos trükköt ugyanígy alkalmazom akkor is, ha már eleve van rajtam harisnya, így duplán olyan merészen száguldozom a legcsinosabb szoknyámban is.

marilyn.jpg

Marilyn Monroe

Ha túl hosszú:

Bizonyára sokan ismeritek az alul megcsomózós trükköt. Erre főleg azért van szükség, hogy a szoknya alja ne akadjon bele a pedálba vagy a láncokba. Ezen kívül természetesen kényelmi okai is vannak. Hosszabb szoknyáim alá ugyanúgy fel szoktam venni a házilag gyártott harisnyasortomat, mert azért ott is érhet meglepetés.

Soha nem felejtem el, amikor egyik kezemben kávéval, a másikban a jegyzeteimmel, magassarkúban egyensúlyoztam a biciklim felé, amikor egy kedves fuvallat úgy döntött, betekint a szoknyám alá. Mindezt egy turistacsoport előtt. Zavaromban fülig vörösödtem, aztán én is jót nevettem magamon.

10717972_10204146799284049_2008978427_n.jpg

Brigitte Bardot

Van viszont még egy ötletes megoldás ami szintén nem hiányozhat a szoknyában tekerő csajok repertoárjából. Bár nemrég futótűzként már végigsöpört az interneten, azért hátha valaki lemaradt róla: a pénzérmés trükk. Semmi más nem kell hozzá, csak egy nehezebb pénzérme (legjobb a 100-as) és egy hajgumi. Ebben a videóban fény derül a titokra:

Penny In Yo Pants from Penny in Yo' Pants on Vimeo.

 

De hogyan lehet szoknyában tekerni a hűvösebb időben is?

Biztosan sokan mellőzitek a szoknyát az őszi-téli hónapokban, mert tartotok a felfázástól. Azonban ha egy 50-100 denes harisnyával kombináljátok a szintén vastagabb anyagból készült ruhadarabot, akkor ez a veszély nemigen fog titeket fenyegetni. Én általában felveszek még egy 15-20 denes harisnyát is a vastagabb alá, vagy egy külön leggingset a tekeréshez, amit utána könnyen le is tudok kapni mondjuk a mosdóban, ha megérkezem valahová.

Viszont én még mindig kényelmesebbnek tartom a szoknyában való tekerést, főleg, ha felül is jól be vagyok öltözve, hiszen sokkal rugalmasabban mozgok, és szállok fel illetve le a bringámról. Úgyhogy ha még esetleg nem mertétek volna, akkor nyugodtan próbáljátok ki, és ha mégis megfáznátok emiatt (amit kétlek), akkor jövök Nektek egy forró rumos teával. ;)

10717476_10204146797884014_9505306_n.jpg

És újra Brigitte

Szóval lányok, hordjatok bátran szoknyát két keréken is, hisz ahogy látjátok, a világ legnagyobb szexszimbólumai sem tettek másként.

Még több hazai szoknyás bringás bizonyítékért kattintsatok ide!

 

Ha tetszett a poszt, nyomj egy lájkot és kövesd a blogot a facebookon!

 

Elkapott pillanat

2014.11.13. 13:28

aronman: parlament-vegyemalek - indafoto.hu
A lány nagyon próbált magáról egy olyan szelfit csinálni a múlt heti vidám Kossuth téri bringázása közben, amin a biciklije és a Parlament is rajta van. Nem sikerült, de szerencsére kisegítették és így biztos jobb lett az eredmény. Nekünk meg pont sikerült elkapni a pillanatot, ahogy neki elkapják a pillanatot.. Nagyon meta...

Ha tetszett a poszt, nyomj egy lájkot és kövesd a blogot a facebookon!

40 éve találta fel Andrew Ritchie a Brompton összecsukható biciklit, ami mára az egyik vezető folding márka lett a világon. A cég dolgozói még ma is kézzel szerelik össze nyugat-londoni műhelyükben a bicikliket, amiket Hugh Jackman színész, Boris Johnson londoni főpolgármester mellett az angol királyi család is használ. Idén ősszel - 49.-ként a sorban - Magyarországon is megnyílt a Brompton márkaképviselete, melynek alkalmából tegnap a Brit Nagykövetségen tartották a biciklik első hivatalos hazai bemutatóját.

aronman: brompton-bentley - indafoto.hu

Az Erzsébet és a Vörösmarty tér közti épület parkolójában angol luxuskocsik és az ikonikus Minik mellett sorakoztak az összecsukható kerékpárok, melyek a "jó értelemben vett" prémium kategóriába tartoznak. Jó volt látni, ahogy a 20. századot képviselő autós luxus mellett ma már felső kategóriás biciklik is hivatalos szintre emelve mutatják az utat egy új típusú igényesség felé.

aronman: brompton-nagykovet2 - indafoto.hu

A bicikliket Jonathan Knott brit nagykövet személyesen méltatta:

aronman: brompton-nagykovet - indafoto.hu

A Brompton kerékpárok legfőbb jellemzője a könnyű és gyors összecsukhatóságuk, melynek köszönhetően tökéletesen kombinálható tömegközlekedéssel és az autózással. Én először 8 évvel ezelőtt Londonban láttam, ahogy a banknegyed melletti Liverpool Station metrómegállóból felsétáló öltönyös angol kezében egy táska méretű bicikli volt, amit gyorsan kihajtott és ment is a dolgára. Később 2011-ben a Cycle Chic Blogger Conference keretében használhattunk ilyen bringákat a hegyoldalra épült Barcelonában, ahol a tömegközlekedéssel való összeegyeztethetőség és az utcai bringalopások miatt nagyon népszerűek ezek a biciklik. Amit pedig nem gondoltunk elsőre: kis méretük ellenére abszolút fürgék.

aronman: brompton-zolyomi - indafoto.hu

1-1 Brompton bringa 10 kiló körüli súllyal rendelkezik, összehajtva alig nagyobb a kerekeinél, a váltó és a lánc pedig úgy helyezkedik el összecsukott állapotban, hogy sem a ruhánk, sem más nem lesz tőle koszos. A váz alá hajtott hátsó kerékkel könnyen letámasztható, teljesen összecsukva pedig egy étterembe vagy irodába is bevihető. Szállítani nem csak felemelve lehet, nyitott kormánnyal, vagy a rászerelhető aktatáskával úgy húzhatjuk magunk után az összehajtott biciklit, mint egy gurulós bőröndöt.

aronman: brompton-angol - indafoto.hu

aronman: brompton-angol2 - indafoto.hu

Bár a kerékpárok egyformának tűnnek, unisex vázuk mellett a színeket, a sebességek számát, a kormányok jellegét és méretét, valamint az olyan extrákat, mint a csomagtartó, a bőr Brooks nyereg, vagy a már említett táskák - egyedileg kérhetjük bringánkra.

aronman: brompton-kormany - indafoto.hu

A Brompton.hu-ról megrendelhető agydinamós biciklik ára - persze a kért változtatások mértékében növekedhet - nagyjából 300000 forint körül kezdődik. A kész bringát egy angol Minivel szállítják a vevőnek, de a közeljövőben tervezik egy budapesti junction, vagyis egy Brompton szalon megnyitását is a forgalmazók.

aronman: brompton-nagykovet3 - indafoto.hu

A márka különleges kultusszal rendelkezik, a világ sok országában vannak Brompton-klubok, de Angliában bromptonos bajnokságokat is rendeznek. A most 3 éves Hungarian Bromptoneers nevű rajongói klub több tagja a nagykövetségnél is ott volt. Szórakoztató volt látni, hogy úgy vizslatták egymás összecsukható bringáit, ahogy az autórajongók szokták egymás járműveit.

aronman: hub2 - indafoto.hu

aronman: hub4 - indafoto.hu

aronman: hub - indafoto.hu

aronman: hub6 - indafoto.hu

aronman: hub5 - indafoto.hu

aronman: hub3 - indafoto.hu

Mi nagyon drukkolunk, hogy itthon is beinduljon a prémium összecsukható biciklik piaca és alternatívát jelentsen a közlekedési dugókra, időjárási problémákra vagy a lakatolás sokszor nehézkes megoldására - azoknak is, akik sosem gondolták volna, hogy biciklire ülnének.

Ahol sok ilyen kerékpár van, az egy fejlett bringás kultúrájú ország. Itt az idő, hogy mi is ilyenek legyünk!

Ha tetszett a poszt, nyomj egy lájkot és kövesd a blogot a facebookon!

Csajok, vélemény?

2014.11.06. 11:51

21983069_8a0aa82ff9117b35798d15ca8bc7bd03_xl_1415193630.jpg_1600x1056

Tetoválások, szakáll, szép bringa, jó idő. Egy szóval? Dög.

Ha tetszett a poszt, nyomj egy lájkot és kövesd a blogot a facebookon!

Anyunak azért ne szóljatok, de amilyen jó idő kerekedett a múlt heti télből, még az is lehet, hogy a reggelre és estére bekészített kabátot napközben minden gond nélkül betömködhetjük a bicikli kosarába.

Ha tetszett a poszt, nyomj egy lájkot és kövesd a blogot a facebookon!

Halloween bike share

2014.11.02. 19:45

Rémisztő halloween-i lények MOL Bubin rabolják el a gyanútlan pesti lányokat. Remélem nem leszek életem végéig átkozott, amiért rajtakaptam!

Ha tetszett a poszt, nyomj egy lájkot és kövesd a blogot a facebookon!

Tegnap jelent meg a Pannonia Allstarts Ska Orchestra új klipje a Million Times című bringás számukhoz.

pasovege.PNG

Az egész mű az együttes billentyűse, Benkő Dávid ötlete alapján jött létre, ő volt az, aki egyik nap rám írt, hogy nem akarunk-e szerepelni a videóban.

A válasz még jó, hogy igen volt, főleg, hogy a klip története egy bringás love story biciklis szépségversennyel, Én és a Biciklim fotózásra emlékeztető jelenetekkel és egy csomó jófej, különböző stílusú bringással a fixistől a BMX-esen és chopperes papán át a tweed runnerig. A budapesti biciklis hangulatot egy Merényi bicajjal, egy beer bike-kal és egy nagy adag iróniával maxolták ki még jobban a srácok.

A klipet Ipacs Gergő rendezte, az operatőr Hartung Dávid, a vágó pedig Szelják Gyuri volt.

Nyomd a play gombot, de vigyázz, mert be fog akadni a füledbe!

Ha tetszett a poszt, nyomj egy lájkot és kövesd a blogot a facebookon!

 

Feketén a hófehér

2014.10.28. 09:29

21901463_c1df3237a8599aaad71d23d4b932b98e_xl_1413375058.jpg_1600x1078

A bicikli és gazdája tökéletesen megjelenítik a fekete-fehér összeállítást. Persze az apró színes részletek csak még tovább fokozzák ezt a kettősséget. Íme a példa, hogy a zordabb időjárás ellenére sem kell lemondani a stílusunkról.

Ha tetszett a poszt, nyomj egy lájkot és kövesd a blogot a facebookon!

Az utóbbi hetekben volt szerencsém kipróbálni egy idén megjelent Nokia telefon, a Lumia 630 képességeit. Közepes mértékű Instagram függőségem kielégítése mellett volt még egy pár funkció, ami az eddigi Androidos tapasztalatok után érdekes volt és jól jött a mindennapokban.

A photo posted by Áron Halász (@hepaj) on

 

Kezdjük talán a legmókásabb dologgal, amit a telefonnal csináltam. Van a Nokiának egy saját Egészség és Fitnesz névre hallgató applikációja, ami a sportmérésekre használt appok "helyi megfelelője". Ez viszont nem tudott mindent, amit akartam, úgyhogy inkább leszedtem az Endomondo nevű alkalmazást.

Igen tudom, sokaknak ebben semmi újdonság nincs, de én sosem éreztem szükségét, hogy mérjem, mikor hova tekerve hány kalóriát égetek el, vagy milyen tempókat megyek és ezt megosszam az ismerőseimmel. Mert az app ilyeneket tud és mindezt térképen is megjeleníti.

De ha már letöltöttem applikációt, megörültem annak, hogy a mindenféle workout-ok között a közlekedési célú kerékpározás is szerepel. Úgyhogy gondoltam a pár hete a neten keringő új-zélandi gps-es viccet lefordítom budapestire és tekerek egy nagy biciklit a főváros térképére.

Először megrajzoltam a térképen az útvonalat, majd jött a bringázás. A bicikli hátsó kereke a Nagykörút volt (adta magát), a másikat pedig Kőbányára és Zuglóra rajzoltam be. Szerkesztettem hozzá kormányt, pedálokat, ülést, a képzeletbeli óriás városi kerékpár vázát pedig kicsit nőiesre vettem. Egyrészt mert útban volt a Nyugatiból induló vasútvonal, másrészt az Andrássy út segített ebben, harmadrészt meg éljen az egyenlőség.

Ez lett belőle:

bp-bicirajz-gmaps_logo.jpg

A tanulság az, hogy a gps nem követi pontosan a mozgást, hanem sok helyen levágja a kanyarokat. Emiatt az olyan kis nüanszok, mint a Salgótarjáni úti biciklipedál, vagy a zuglói kormány és az újlipótvárosi ülés kicsit deformált lett. Nagyban nézve viszont működik a poén.

Ja, és a fitnesz részéről pedig annyit, hogy nagyjából 60 kilométert tekertem majdnem 4 óra alatt (egy 30 éves egysebességes biciklin sok fotómegállással), több mint 400 méter szintkülönbséget mentem fel és le, átlagosan 15 km/óra sebességgel. Ezalatt pedig nagy dózisban érzékeltem Budapest kerékpározhatóságának minden jellegzetességét az Örs Vezér téri elbetonozott bicikliúttól a járhatatlan kőbányai aszfalton át a Nagykörúti tükörcentizésig és különböző minőségű biciklisávokig.

Össze is pakoltam pár jellegzetes helyszínt egy Instasize appal készült montázsba.

bigbikeexperiment.jpg

Na de nem ez volt az egyetlen móka a Lumia 630 tesztelése közben. A sorozat- és akciókép funkció mellett például gifeket is lehet gyártani a Cinemagraph alkalmazással, amiket aztán színezgetni meg alakítgatni is lehet.

És ha már színezgetés: bár a 630 kamerája nem a legfejlettebbek közé tartozik, a Lumia Creative Studio alkalmazás segítségével a képkivágattól a képarányon át a színekig elég sokféleképpen lehet szerkeszteni a fotókat.

Ezek például egy kivétellel Velencében készültek (igen, ez itt alább egy Ai Weiwei szobor):

A photo posted by Áron Halász (@hepaj) on

A photo posted by Áron Halász (@hepaj) on

A photo posted by Áron Halász (@hepaj) on

A photo posted by Áron Halász (@hepaj) on

 

De egy budapesti naplementét is szebbé lehet tenni vele:

A photo posted by Áron Halász (@hepaj) on

És álljon itt még egy montázs biciklis fejlesztéseket dokumentálgató instafüggőknek

A photo posted by Áron Halász (@hepaj) on

 

Ha tetszett a poszt, nyomj egy lájkot és kövesd a blogot a facebookon!

Rohanós suli időszak

2014.10.21. 07:46

21901469_643c0ae007788832709fe8a32a08f1ef_l_1413369323.jpg_800x550

Azt hiszem mindannyiunk emlékszik még arra, mikor iskola után gyorsan ebédeltünk, és rohantunk a délutáni különórákra. Ebben az esetben az anyuka leleményesen oldotta meg, hogy segíthessen kisfiának, időben ott lenni az edzésen/különórán. Sosem rossz, ha vész esetére egy párna is lapul a táskában vagy kosárban.

Ha tetszett a poszt, nyomj egy lájkot és kövesd a blogot a facebookon!