Hungarian Cycle Chic

Stílusos bringások, bringás stílusok.

Válasz a BKK-tól: áprilisban lesznek bringajelek a Margit hídon

Tegnapi posztunk a Margit hídon kialakult tömegjelenetekről elég nagy port kavart. Akkor arról írtunk, hogy az alapvetően rossz koncepció alapján készült, járdán vezetett bicikliút forgalma és a gyalogosok már alig férnek el egymás mellett. Kevés hely maradt a gyalogosoknak, akik így rátévednek a bicikliútra, ahol viszont a tavalyinál sokkal többen tekernek. Azt is írtuk, hogy az előző kurzusban született tervek alapján felújított híd nem bírja el a növekvő igényeket és ezt az úton biciklizést engedő biciklis jelek végleges újrafestésével lehetne valamennyire orvosolni, hogy aki nem a szigetre megy, az használhassa az utat. Ez főleg a Budáról Pestre haladóknak nagy segítség. A nagy port kavart posztra ma levélben válaszolt a Budapesti Közlekedési Központ, amit változtatás nélkül közlünk.

(Türelmetleneknek: a jó hír az, hogy áprilisban meglesz a végleges piktogramozás az úton)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"Tisztelt Cyclechic blog!

A Kritikus tömeg a Margit- hídon című cikkükkel kapcsolatban, amely az alábbi linken található  Vitézy Dávid az alábbiakban kíván reagálni.

A Margit híd északi oldalon megépült, elkülönített, kétirányú kerékpárút szervesen kapcsolódik a Duna mindkét oldalán meglévő, elsősorban turisztikai jelentőségű kerékpárúthoz, így kapcsolódik az EuroVelo-hoz, egyúttal hatékonyan szolgálja a Duna két partja közötti kerékpáros összeköttetést, és biztosítja a Margitszigetre való biztonságos eljutást is. A megvalósult, fontos közlekedési kapcsolat tehát elsősorban a turisztikai és pihenési célú kerékpáros igényeket elégítheti ki, bár nyilván egyes hétvégi napokon kapacitáshiányossá tud válni. A híd történelmi szerkezeti adottságai miatt ennél jelentősebb járdaszélesítés nem volt lehetséges az északi oldalon a felújítás évekkel ezelőtti tervezésekor.

A gyakorlottabb kerékpározók (rendszeres használók, hivatásforgalom) számára a Budáról Pestre irányban a híd északi oldalán kiépült kerékpáros összeköttetés használata nem igazán kedvező alternatíva (az úttesten többszöri átkelést jelentene a menetirány szerinti baloldalon található kerékpárút használata), így már az átadás utáni időszakban is tapasztalható volt az útpályán kerékpározás, elsősorban a déli oldali, azaz Budáról Pestre haladó (a Margit körútról a Szent István körútra tartó) kerékpáros forgalom esetében. Ez a tény önmagában is indokolta, hogy a Főváros és a BKK a forgalmi sávokban kerékpáros nyom burkolati jelek felfestésével tette lehetővé a forgalmi sávok használatát a kerékpárosok számára. Tekintettel arra, hogy a budapesti belvárosi forgalom összetételében az elmúlt 4 évben jelentősen nőtt a napi, rendszeresen kerékpározók száma, a kerékpáros nyom felfestését mindkét irányban megtettük.

A felfestett kerékpáros nyom a hídon lehetővé teszi a menetirány szerinti kerülőmentes kerékpározást a Margit körút és a Szent István körút irányából egyaránt, tájékoztatja mind a kerékpárosokat, mind az autóvezetőket a kerékpárosok jelenlétéről, és ajánlott haladási helyéről, az intézkedés bevezetése óta tapasztalataink kedvezőek.

Mit tesz a BKK a Margit hídon a kerékpáros helyzet további javítása érdekében?

1. A Magyar Kerékpárosklub jelzései alapján és saját tapasztalatainkból is tudjuk, hogy az útpályán mindkét irányban elhelyezett kerékpáros nyom burkolati jelek lekoptak. Új piktogramok felfestése technológiai okokból a tél folyamán nem volt lehetséges, 2012 április elején azonban végleges formában alakítjuk ki őket, ami a korábbinál sűrűbb elhelyezést, a műszaki előírásoknak megfelelő méretű és elrendezésű, vékony, de mégis tartós kivitelű kialakítást jelent. A kivitelezéshez szükséges beszerzések a BKK Közút részéről mar folynak.

2. A Margit híd végleges forgalomba helyezési engedélyének kiadása előtt a déli oldali járdán korábban tervezett rámpák építése, a gyalog-kerékpárút kijelölése nem lehetséges, az veszélyeztetné a hatóság általi forgalomba helyezést. A jelenleg kialakított forgalmi rend közútkezelői hatáskörben történő későbbi módosításról való döntéshez a Pro Regio uniós Közreműködő Szervezet esetleges előzetes jóváhagyására és az aktuális forgalomszámlálási adatokra lesz szükség. 2012 júniusáig forgalmi vizsgálatot és konfliktusvizsgálatot fogunk végezni a hídfelújítás és használatbavétel után kialakuló forgalmi helyzet pontos megismerése érdekében, a gyalogos, kerékpáros és gépjárműforgalomra vonatkozóan, a déli járdáról ezt követően döntünk.

3. A kapcsolódó útszakaszokon, illetve kerékpárutakon a következő korrekciók várhatók:

• A hídfőkben a fokozottan igénybevett, összetöredezett útpálya helyreállítása a BKK útfelújítási programjának részeként valósulhat meg. A Fővárosi Közgyűlés döntése értelmében a híd környezetében az alábbi útfelújításokra kerül sor: Bem rakpart (Lipthay utca – Árpád fejedelem útja), Lipthay utca (Bem rakpart – Margit híd, budai hídfő), Margit krt. (Lipthay utca – Margit utca), Tölgyfa utca (Margit krt. csomópontbál kimaradt szakasz). Az első helyszín felújítása 2013-ban, a többi a Budai fonódó villamos projekt megvalósításával, tervezetten 2014-ben valósulhat meg. Minden útszakaszon a kerékpárral közlekedők igényeire odafigyelünk.

•  A jelzőlámpás csomópontoknál a forgalomba helyezési eljárás keretében ellenőrizzük a terv szerinti megvalósulást, és megvizsgáljuk az esetleges kerékpáros forgalmi konfliktusokat, és az adottságok figyelembe vételével törekszünk azok feloldására.

•  A Jászai Mari téri felszíni gyalogátkelő engedélyezési tervei elkészültek, megvalósítása 2012 év végig várható. Itt a Pozsonyi út – Balassi Bálint utca irányú kerékpáros kapcsolatok helybiztosítása megtörténik.

•  A pesti és a budai hídfő tágabb környezetének kerékpáros szempontú tervezésére a „Budapest belső városrészének komplex kerékpárosbarát fejlesztése” c. projekten belül kerül sor 2012-ben, a kivitelezést 2013-ra tervezzük.

Üdvözlettel,

Vitézy Dávid
vezérigazgató
Budapesti Közlekedési Központ"

A bejegyzés trackback címe:

https://cyclechic.blog.hu/api/trackback/id/tr494341513

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Újrafestették a kerékpáros piktogramokat a Margit hídon 2012.03.29. 09:00:01

Az ígéretnek megfelelően a Budapesti Közlekedési Központ újrafestette a kerékpáros piktogramokat a Margit hídon, ráadásul a korábbiaknál sűrűbben. Vitézy Dávid, a BKK vezetője április elejére ígérte a megújult jeleket, de jó pár nappal korábban elkészülte…

Trackback: Mit tesz a BKK a Margit hídon a kerékpárosokért? 2012.03.27. 07:21:01

A híd történelmi szerkezeti adottságai miatt ennél jelentősebb járdaszélesítés nem volt lehetséges az északi oldalon a felújítás évekkel ezelőtti tervezésekor.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cycle chic

A bicikli nem egyszerűen közlekedési eszköz, hanem egy igazi stíluselem. Nem kér kompromisszumot, nem kell hozzá öltözni, hiszen maga öltöztet. És még a városokat is jobbá teszi. 

 

 

Van képed? Küldd el a cyclechicdothu [at] gmail [dot]com címre. Ha küldesz képet, egyben elfogadod, hogy utómunkázhatjuk.

Copenhagen Cyclechic

 

Címkék

andrássy (51) bad (33) bajcsy (66) bam (47) bicikli (156) budapest (806) cargo (43) critical mass (68) csaj (890) csajok (99) csizma (75) csomagtartó (70) cyclechic (113) divatbemutató (54) dupla (30) elegáns (102) eső (40) farmer (61) felvonulás (67) fiú (153) fixi (48) fotópályázat (35) gyerek (88) gyerekülés (33) harisnya (40) hátizsák (47) (30) ing (55) kabát (63) kalap (38) kesztyű (30) kiskörút (114) kosár (198) közbringa (33) külföld (78) kutya (44) lakat (30) lány (322) magassarkú (137) margit (52) margit híd (31) napszemüveg (125) (92) nyár (306) öltöny (73) ősz (276) pasi (469) pasik (31) programajánló (44) sál (100) sapka (93) szállítás (31) szoknya (149) táska (112) tavasz (367) tél (258) videó (112) virág (42) zakó (30) Címkefelhő