Hungarian Cycle Chic

Stílusos bringások, bringás stílusok.

A bringaboom arcai - "Arra már nem emlékszem pontosan, hogyan is kezdődött…"

Azt hiszem, tavasz volt, kb. 2 éve. Éppen autót terveztem venni, kerestem a városi életmódhoz legjobban passzoló típust. Viszont amikor végiggondoltam, mikor, hogyan és mire is tudnám használni az autót, rájöttem, hogy tulajdonképpen nem is arra van szükségem. Naponta a munkahelyemre biztos nem autóznék, bulizni sem azzal járnék, maximum nagybevásárláshoz vagy hétvégi kiruccanásoknál jönne jól.

Mindezért fenntartani egy autót? Felesleges. Ugyanakkor szerettem volna függetlenedni a tömegközlekedéstől és inkább a magam útját járni.

Ekkor jött a felismerés: nekem bringa kell!

Nem is tudom, miért volt ez olyan meglepő számomra, hiszen gyerekkoromban vidéken a kerékpározás annyira természetes volt számunkra. Ha pedig  hosszabb céges úton jártam Hollandiában, ott is megragadtam a lehetőséget, hogy belesimuljak a holland stílusba, és a szálloda valamint az iroda között bringázzak.

Ezután már nem volt megállás: sokat beszélgettem bringás srácokkal az irodában, akik véleményezték számomra a neten árult bicikliket; útvonalat javasoltak, merre érdemes otthonról a munkába tekernem; segítettek kiválasztani a megfelelő biciklizárat, és még sok más apróságnak tűnő, ám később igen praktikusnak bizonyuló elemet. Pár hét múlva meg is érkezett Rozi, egy holland típusú 26’-os 3 sebességes városi csoda!

Ekkor még óvatos duhaj voltam: bicikli útról nem nagyon merészkedtem le, leginkább csak munkába járáshoz használtam Rozit, a fejemen többnyire ott figyelt a bukó és kizárólag lapos cipőben tekertem. Viszont csak aktív bringásként vettem észre, mennyi minden segíti a környezetemben a biciklis életmódot: háztól házig bringaút vezet, az irodaházunkban több, jól felszerelt, zárt bringatároló van, a társasházban is csak kérni kellett és zárt tárolót alakítottak ki. Így végre nem kellett naponta felküzdenem a biciklimet az ötödikre!

Rozit feldíszítettem egy óriási piros szélforgóval is, ami frankón visszafogta a teljesítményt, viszont mosolyt csalt az emberek arcára útközben. :)

És nemcsak ők mosolyogtak, hanem én is. Sokkal jobban indul úgy a nap, hogy nem a villamos után futok, vagy a metróra próbálom felpréselni magam, hanem a saját tempómban suhanok végig a napsütésben a Duna mentén. Esténként is mire hazatekerek egy nehezebb nap után, minden munkahelyi stressz elszáll belőlem. Arról nem is beszélve, hogy napi 20 kilométer tekerés után a bőrömben is jobban érzem magam. És ehhez még a tüdőmet sem kell kitekernem, irodai ruhában csak szépen kényelmesen gurulok.

Ez nem street racing. Egy holland bringához szerintem amúgy sem passzol a száguldás. Mostanra már megtanultam mini es maxi szoknyában, és tűsarkúban is tekerni. Legújabb találmányom az egyik combomra húzott vékony gumis hajpánt, ami alá be tudom csíptetni a szoknya szélét, így menet közben nem libbenti fel a szél.

Bocs, fiúk!

Rozit ugyan csak városi bringázásra használtam, azért így is jól jött a 3 sebesség, és a sok úthiba és bukkanó miatt a kicsit szélesebb és duplafalú felni is. Imádom, hogy markolatváltós, mert könnyű kezelni. A szoknyavédőnek hála bármilyen hosszú ruhát, szoknyát vagy kabátot felvehetek hozzá. És hogy ne rajtam lógjanak a csomagjaim, a kosár mellé beizzítottam egy bringás oldaltáskát is.

Viszont időközben rájöttem, hogy 180 centis testmagassággal nagyobb bringára van szükségem, így hát idén tavasszal egy szinttel feljebb léptem: 26’-osról 28’-as bringára váltottam, a szélforgót virágfüzérre, a hagyományos dinamót agydinamóra – vagyis Rozit Oma-ra cseréltem!

A bukót hanyagolom, már rutinosabban és bátrabban közlekedem, jobban érzem magam körül a gyalogos-autós-bringás forgalom rezdüléseit. Új útvonalakat fedezek fel, messzebbre merészkedem. Bringás rendezvényeken veszek részt, új embereket ismerek meg. Többet és mást látok a városból egy gyalogoshoz vagy autóshoz képest. Egy élhetőbb várost látok magam körül.

 

Kószó Rita írása

Ritával egyébként nemrég kétszer is találkozhattatok a blogon. Egyik képe a fenti volt, a másik a "Csak Csajok" vintage felvonulás alkalmával készült:

 

A bringaboom arcai sorozatunkban utóbbi években cycle chic módba váltó biciklis közlekedők történeteit olvashatjátok. Ha Neked is van egy jó sztorid és pár képed, akkor küldd el nekünk a cyclechicdothu [kukac] gmail [pont] com-ra!

 
Ha tetszett a poszt, nyomj egy lájkot és kövesd a blogot a facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://cyclechic.blog.hu/api/trackback/id/tr976404709

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Megtanultam szoknyában és tűsarkúban is tekerni 2014.07.03. 17:39:02

Rozit feldíszítettem egy óriási piros szélforgóval is, ami frankón visszafogta a teljesítményt, viszont mosolyt csalt az emberek arcára útközben.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cycle chic

A bicikli nem egyszerűen közlekedési eszköz, hanem egy igazi stíluselem. Nem kér kompromisszumot, nem kell hozzá öltözni, hiszen maga öltöztet. És még a városokat is jobbá teszi. 

 

 

Van képed? Küldd el a cyclechicdothu [at] gmail [dot]com címre. Ha küldesz képet, egyben elfogadod, hogy utómunkázhatjuk.

Copenhagen Cyclechic

 

Címkék

andrássy (51) bad (33) bajcsy (66) bam (47) bicikli (156) budapest (806) cargo (43) critical mass (68) csaj (890) csajok (99) csizma (75) csomagtartó (71) cyclechic (113) divatbemutató (54) dupla (30) elegáns (102) eső (40) farmer (61) felvonulás (67) fiú (153) fixi (48) fotópályázat (35) gyerek (88) gyerekülés (33) harisnya (40) hátizsák (47) (30) ing (55) kabát (63) kalap (38) kesztyű (30) kiskörút (114) kosár (198) közbringa (33) külföld (78) kutya (44) lakat (31) lány (322) magassarkú (137) margit (52) margit híd (31) napszemüveg (125) (92) nyár (306) öltöny (73) ősz (276) pasi (469) pasik (31) programajánló (44) sál (100) sapka (94) szállítás (31) szoknya (149) táska (112) tavasz (367) tél (259) videó (112) virág (42) zakó (30) Címkefelhő
süti beállítások módosítása