Abban a megtiszteltetésben volt részünk, hogy ellátogathattunk az ország legnagyobb bicikligyárába, a némi átmenetekkel, de mégis 80 éve működő Csepel üzemébe.
A XXI. kerületben önálló városrészt alkotó, mégis elszigetelt Csepel Művek területére bárki besétálhat, de az utcákon olyasmit talál, amit az országban máshol biztosan nem. A megkopott fényű gyárváros ma mindenféle cégnek otthont ad, köztük a legtöbb biciklinagykernek is. A sárga macskaköves utcák, szikár téglaépületek és mindent behálózó csővezetékek között készülnek az idén szuperszínessé vált Csepel Royal fixik és egysebességes városi gépek is.
A tavalyi felejthetetlen futár EB-nek is helyet adó Csepel bringagyár most sokkal nyugisabb képet mutat. A bejáratnál a dolgozók esőtől is védett bringái pihennek, a koncerteknek helyt adó hangárban pedig becsomagolva várják a szállítást a kész Royalok. Dobozukon bringaút piktogram, mellette használati útmutató, hogy minden boldog tulajdonosnak első ránézésre leessen a 20 fityinges.
Ott jártunkkor nagyjából 30-40 ember dolgozott folyamatosan az üzemben.
A gyárépületbe belépve máris összeszerelésre váró elemekkel és végtelen dobozhegyekkel találkoztunk. A harmadik képen a finn piacra utazó Madison vázak láthatóak. Gondolnád, hogy a Finnországban ennyire pörög a csepeli bicikli?
Simítások egy távol-keleten készült vázon. A hibás darabok kukába kerülnek.
Műhelyi csendélet és a férfimunka hozzávalói
A gyárban haladva egyre nagyobb készültségi fokot látni. A színkavalkád után már rendszerezve, egyes alkatrészekkel felszerelve várnak a vázak.
A munkásököl vasököl - miután lemérte a szögeket, a satuba fogott vázon gumikalapáccsal lesújtva igazítja a kívánttól való eltéréseket.
A kerekekbe való küllők és agyak kézi munkával lesznek egymáséi, majd dobozokba kerülnek...
Egy szerkezetbe helyezve befűzik a felnikbe és síneken továbbítják.
A munkát egy robot fejezi be, mely precízen feszesre húzza a kerék összes porcikáját.
Alkatrészek beszerelésre várva. Ezt a kormányt hamarosan egy válogatós finn bicajos keze fogja majd.
A gyártósoron az összes alkotóelem a helyére kerül. Utoljára az Audi gyárában láttam hasonló fokozatos járműépítést. A szisztéma itt is majdnem ugyanaz. A "szalag" végén egy kész jármű születik meg.
A csepeli gyárlátogatásnak itt még nincs vége, következő részünkben a világhírű magyar találmányról, a szintén itt készülő Stringbike-ról olvashattok élményeket.
További, kész csepeli cuccokat a Csepelroyal.hu és Csepelbolt.hu oldalon találtok.
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: KFT - 897 Land Cruiser Köszi, hogy majdnem megöltél! 2011.04.11. 13:38:30
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.