BRÉKING: Ma elkezdték az útjavításokat. (06.10.)
Pestnek csak egy hétvégi látványosság jutot abból, ami máshol egzisztenciákat sodor el. Úgyhogy mielőtt továbbmegyünk, az első dolog, amit mindenki meg tud tenni: egy telefonhívással támogathatja a mentést, helyreállítást. Szóval hívjátok a 1749-et. De válogathatunk jó sok kezdeményezésből, itt van pl. az autózz! blogé is.
Az árvíz alkalmából nálunk a tömeg a parti sétányt taposta a homokzsákok helyett. Sétányt, és persze egyben bicikliutat is. Azért beszélek most erről, mert amit az árvíz megmutatta az állapot tarthatatlanságát.
Ez Budapest egyik legforgalmasabb bringaútja és még az Eurovelo 6 túrautat is itt ér be a Belvárosba. Kisgyerekes családok, turisták, andalgók között kéne közlekedni, ami jó esetben csak konfliktusokat szül. Pedig a város egyik legforgalmasabb bringaútja még a bringaboom előtt sem volt alkalmas bringázásra.
Ha ez nem lenne elég, két éve felbontották a villamossínt, az alsó rakpartot és a "létesítményt" is. Ezek közül csak a biciklijárdát nem sikerült azóta sem helyreállítani. A szűk járdán így a rázós foltozást, a lukakat, a kilógó utcaköveket is kerülgetni kell. A világ egyik legjobb panorámája melletti fasor kinézete meg rondább, mint egy elhagyatott építkezés Dunaharaszti- alsón.
A felelősök egymásra mutogatnak, közben július végéig helyre kéne állítani az eredeti állapotot. László János, a Kerékpárosklub fáradhatatlan elnöke úgy tudja, hogy legfeljebb foltozgatásra számíthatunk, újraaszfaltozásra nem. Bár szerinte az út alapvető problémáját az sem oldaná meg, ha "tündérgyönyörűre" aszfaltoznák.
Az oldskool bringainfra építés egyik legjobb technikája a járdára festett sárga csíkok mellett a cikisebb helyeken kirakott "Vége" tábla. Ezzel minden el van intézve, fel lehet szívódni. Még jobb, mikor a Csatornázási Művek szakijai rá is parkolnak a maradék helyre:
A bringás viszont olyan, mint a víz: arra megy, ahol utat talál magának. Ez a hasonlat a világon mindenhol igaz. A találékonyabb arcok ezért a villamossínt vagy az utat választják. Hiszen haladni kell.
És miért írunk ilyen szokatlan dolgokról? Mert ez egy tök jó példa arra, ami itt zajlik. Budapest bringázni akar, megtörtént az áttörés, a bicikli közlekedési eszközzé vált. A döntéshozók kompetenciái viszont fényévekkel az igények mögött vannak. Néha ők is kinézhetnének a Duna felé, mert meglátnák mit sodornak az új hullámok.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.