A Millenárisban (a budaiban, nem a velodromban:) ) zajlik az EMAT, vagyis az Épített motorok és autók kiállítás, melyen idén a kézzel épített (és egyéb különleges bicajok) is teret kaptak, hála "Rocket Janó" munkásságának.
Őszintén szólva a Chic-et a bicikliben nem annyira a matéria és a mérnöki tudomány hozza lázba, kardán vagy karbon, nekünk nem kardinális kérdés (höhö) de ezért érkeztünk segítséggel, WPA helyettünk is mindenféle építős-pimpelős weblapok nézegetésével töltötte már az időt, meg a lelkesedés is megvolt, így a 'szakértő' tekintetek adottak voltak.
A parkban zajló vásáros-lufis-fafaragós-biolekváros standok után a Jövő Házában lehetett közelebbről szemrevételezni a karosszéria lakatos és autófényező mesterségek elszállt válfajait. Most ugye biciklis szemmel nézve ezek ilyen nagy izék, több kerekük van, mint amit megszoktunk, ellenben a kipufogók meg nem ott vannak ahol szoktak, de gondolom akit lázba hoz az ilyesmi az talál itt bőséggel nézni valót.
Sok-sok apró részlet, furmányosság, szarvasagancsból készült hátsóvilla a Harley-n, több éves jóga-előképzettséget igénylő pozitúrában megülhető motorok, Detroit dicsőségét hirdető hatalmas autók melyekben akár egy szolíd kis lábtenisz bajnokságot le lehetne zavarni a csomagtartóban, autók amilyeneket utoljára az Adams Family-ben meg a Wacky Races-ben láttam, bőrruhás lányok akiket pedig most nem részletezett tévécsatornákon.
Szóval van itt minden amit a laikus az ilyen eseményekre gondolva elképzel.
És persze: country zene.
Aztán miután megvolt a megfelelő mennyiségű Angels/Devils hímzésű bőrmellény hátához való dörzsölődés, illedelmes elnézés kérés a fényképekbe való belesétálásért, akkor az emeleten megtaláljuk a bringákat.
Vannak chopperek a Choppershop-tól és a Pipersgarage-tól, foldingok a Folding boltból (Evobike :) fekvőbringák amik Annyira Mások, cruiserek, cargok Johannes Loco-tól, nyelvvel is elérhető távolságban a Merényi Bikes bemutató darabja és fából készült prémium darabok a Rob4Bikenál, Grin-féle sárga-zöld fényezésű mintadarab, elhivatott bringaszerelmes által felújított kardán-hajtású veterán bicaj, antik távcső felhasználásával épített lámpás Csepel Csoda Bálint Páltól és asszem a legelborultabb bringa, ami ránézésre minimum 200 kilós, 'betonvasparipa' Szilvássy István keze munkáját dicséri, mellettük a Magyar Gyártású Veterán Kerékpárok Virtuális Múzeumának darabjai (akiknek a webcímük leírásáért online telefonkönyvet sorsolunk ki).
Lehetne még sorolni mert ezernyi apró kis finomság és részlet lelhető fel a kiállított darabokon, de érdemes élőben nézelődni, közel hajolni és kérdezni a készítőktől.
És akkor a teljesség igénye, valamint az elmélyült válogatással járó munkaórák nélkül némi képes beszámoló, hogy mit lehet élőben megtekinteni:
A kezdeményezés üdvözlendő, a hangulat családias, a bringák rendesen olyanok, hogy látványuktól simán felmerülhet a fejekben a gondolat, hogy ezt én is kipróbálnám.
Jöhet a folytatás!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.