Hungarian Cycle Chic

Stílusos bringások, bringás stílusok.

Életeket ment a barcelonai közbringa

Sokszor írtunk már Barcelonáról, az ottani közbringarendszer tapasztalatairól és a kinti közlekedésről. Most egy tudományos kutatás vizsgálta az első 5 év tapasztalatait és megállapították, hogy "jelenleg 180 ezren használják rendszeresen, évente 9 ezer tonna szén-dioxid-kibocsátástól és átlagosan 12 közlekedési eredetű elhalálozástól menti meg a várost a Bicing."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A rendszert több mint 400 kölcsönzési pont, illetve 6-7 ezer kerékpár alkotja. A bérlettel igénybe vehető bringákat jellemzően tömegközlekedési csomópontok közelében lehet letenni vagy felvenni. Ez a barcelonai szisztéma egyik sajátossága: a Bicinget részben az autózás alternatívájának, részben a tömegközlekedési hálózat „ráhordó” funkciójú kiegészítő infrastruktúrájának szánták, és az elképzelést a gyakorlat fényesen visszaigazolja. - írja a Népszabadság cikke.

Utóbbit tökéletesen tapasztaltuk idén nyáron is a Cyclechic blogger konferencián. A dombos városban jellemzően reggel és este kiürülnek a magasabban fekvő állomások, a tengerparton viszont sokszor alig találni dokkolóhelyet. Épp ezért folyton járják a várost a karbantartó és szállító járművek.

A közbringa lényege, hogy felkapjunk egy biciklit és úticélunk vagy tömegközlekedési átszállásunknál letegyük és menjünk tovább. Egyszerű közlekedési eszköz a bicikli, amit segít az ára is: "az éves bérlet 30 euróba kerül, azaz olcsóbb, mint a magyar fővárosban egy hónapnyi BKV-használat. (Igaz, ezen kívül még használatarányos díjat is kell fizetni: az első 30 perc ingyenes, utána félóránként 0,5 euró a tarifa." - derül ki a Nol cikkéből.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Most a Centre for Research in Environmental Epidemiology (CREAL) nevű szervezet készített vizsgálatot a Bicing használatáról. Főbb megállapításaik:

- A rendszer felhasználóinak több mint kétharmada munkába vagy iskolába jár a kölcsönbringával, és az ügyfelek 37 százaléka kombinálja a biciklit a tömegközlekedéssel vagy (ritkábban) az autóval. A megtett utak átlagos hossza 3,29 kilométer. Egy ember egy kerékpárt hétközben átlagosan 14,1, hét végén pedig 17,8 percig használ. A kombinált tarifarendszer éppen azt célozza, hogy a lehető legtöbb kerékpár mindig elérhető állapotban legyen.) Jelenleg 180 ezer bérlet van forgalomban, és ebből legalább 150 ezren rendszeresen használják a rendszert, aminek a kiépítése (részben uniós támogatásból) kevesebbe került, mint egyetlen városi busz beszerzése.

- A tömeges bringázás kétféleképpen is csökkenti a szén-dioxid-termelést: kevesebben járnak autóval, és ritkábbak a közlekedési dugók a városban (e két hatás eredője a 9 ezer tonnás megtakarítás). A közlekedési eredetű halálozások száma is csökkent, méghozzá 24 százalékkal – részben a kisebb autó forgalom következtében (kevesebb a baleset), részben pedig a tisztább levegő miatt (itt a kerékpárosok által beszívott, illetve a kisebb autóhasználat miatt „nem kipufogott” gázok hatásának egyenlegét is mérték).

- Ahogyan a bringázók aránya nőni kezd, úgy lép majd be egy másik hosszú távú előny is: bővülni kezd a naponta rendszeres fizikai aktivitást végzők tábora, és ritkábbá válik a mozgásszegény életmódból adódó többféle népbetegség (az elhízástól a vérnyomásproblémákig). Ezt a hatást Dániában és Hollandiában már sikerült kimutatni

forrás: Hargitai Miklós: Életmentő bringák Barcelonában


Ha tetszett a poszt, szavazz a Hungarian Cycle Chic blogra a Goldenblog Életmód kategóriájában!

A bejegyzés trackback címe:

https://cyclechic.blog.hu/api/trackback/id/tr733146331

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cycle chic

A bicikli nem egyszerűen közlekedési eszköz, hanem egy igazi stíluselem. Nem kér kompromisszumot, nem kell hozzá öltözni, hiszen maga öltöztet. És még a városokat is jobbá teszi. 

 

 

Van képed? Küldd el a cyclechicdothu [at] gmail [dot]com címre. Ha küldesz képet, egyben elfogadod, hogy utómunkázhatjuk.

Copenhagen Cyclechic

 

Címkék

andrássy (51) bad (33) bajcsy (66) bam (47) bicikli (156) budapest (806) cargo (43) critical mass (68) csaj (890) csajok (99) csizma (75) csomagtartó (71) cyclechic (113) divatbemutató (54) dupla (30) elegáns (102) eső (40) farmer (61) felvonulás (67) fiú (153) fixi (48) fotópályázat (35) gyerek (88) gyerekülés (33) harisnya (40) hátizsák (47) (30) ing (55) kabát (63) kalap (38) kesztyű (30) kiskörút (114) kosár (198) közbringa (33) külföld (78) kutya (44) lakat (31) lány (322) magassarkú (137) margit (52) margit híd (31) napszemüveg (125) (92) nyár (306) öltöny (73) ősz (276) pasi (469) pasik (31) programajánló (44) sál (100) sapka (94) szállítás (31) szoknya (149) táska (112) tavasz (367) tél (259) videó (112) virág (42) zakó (30) Címkefelhő
süti beállítások módosítása