Június közepén volt lehetőségem eltölteni két napot Krakkóban. Tíz évvel ezelőtt jártam utoljára dél-Lengyelországban, és akkor még nem tűnt fel, hogy erős bringás kultúra lenne. Most viszont nagyon is.
Krakkó Lengyelország második legnagyobb városa, területe nagyjából Budapest kétharmadát teszi ki és 7-800000 lakosa van. Ezzel a méretével és lágyan hullámzó domborzatával tökéletesen alkalmas lehet a biciklis közlekedésre. Bár rövid tartózkodásom alatt leginkább a történelmi belvárost és környékét láttam, ott ennek megfelelően elég sokan közlekednek biciklivel és mindezt többségükben mindennapos ruháikban, a legnagyobb természetességgel teszik.
A város történelmi központja szerencsére mentesítve van az autóforgalomtól, de a "kiskörúton" és az azon kívüli területeken állandóak a dugók, a városszerkezet egyszerűen nem bírja el az autóforgalmat. Ezen enyhíthet a kerékpározás, amit sok helyen az egyirányú utcák megnyitásával vagy tárolókkal segítenek.
Krakkóban egy kisebb, 29 állomásos közbicikli rendszer is működik. Ezt ugyanaz a nextbike szállította, amelyik a budapesti MOL Bubit, a biciklik viszont a fapadosabb verzióból kerültek ki, kinézetre a zágrábira hajaznak.
Krakkónak egyébként van egy biciklis irodája, ha tudsz lengyelül és érdekelnek a helyi hírek, ezt a twittert érdemes követni. Június elején rendezték a helyi biciklifesztivált, na erről pont lemaradtam.
A két nap alatt nem sikerült feltérképezni a város legjobb helyeit, a Visztula folyó parkosított partja például teljesen kimaradt, viszont sikerült bepillantani a sokszínű krakkói biciklis kultúrába. A következő pár képben ebből válogatunk.
Ha tetszett a poszt, nyomj egy lájkot és kövesd a blogot a facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.