Nyáron egy szerb ismerősöm nem igazán tudott mit kezdeni a helyzettel, amikor meséltem neki, hogy az Andrássy úton lévő Louis Vuitton üzlet kirakatát hónapok óta egy bringás nő díszíti. Szerinte ez "nem igazán bringás".
Én meg azt válaszoltam, hogy mégis miért ne lenne az? Az Andrássy úti bringasáv - miután a Kerékpárosklub évekig küzdött a fejlesztéséért - Budapest biciklis vörös szőnyege lett. A BKK számításai szerint az itt közlekedők arányának már 10%-át a bringások teszik ki. A kirakatok elképzelt világából valóság lett, a reklámfotó az üzlet előtti bringasávon is készülhetett volna.
Közöttük csak az nem veszi észre az olyan lányokat, fiúkat, hölgyeket és urakat, akik bármelyik bolt kirakatát is díszíthetnék, aki nem akarja. Ezúttal például Orsi barátunkat kaptuk le a vörös szőnyegen, de lehetett volna akárki más is.
Budapestnek mára igazi "kirakat-termékévé" vált a bringás kultúrája. Ráadásul a város ezt ingyen, ajándékba kapta saját lakóitól. Szerintünk a következő önkormányzati ciklus egyik legfontosabb eleme kell legyen, hogy behozzuk a lemaradásokat a biciklis fejlesztések terén és akkor pár év múlva akár Európa egyik legélhetőbb városává is válhatunk.
Ha tetszett a poszt, nyomj egy lájkot és kövesd a blogot a facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.