Tudtátok, hogy ma 100 éves a buszközlekedés Budapesten? 1915. március 1-én a Székesfővárosi Közlekedési Vállalat Rt. üzemeltetésében indult el az első pesti busz az Andrássy úton a Hősök tere és a Bajcsy Zsilinszky út (akkor Vilmos Császár út) között.
Na nem azért mondjuk ezt, mert bicikli helyett buszos bloggá alakulunk, hanem mert egy egyszerűnek tűnő megoldásra szeretnénk felhívni a figyelmet, ami segíthetné a buszközlekedés és a bringázás összekötését.
fotó: Modacitylife
Észak- Amerikában Washingtontól Vancouver-ig elterjedt gyakorlat, hogy két bicikli tárolására alkalmas lehajtható bringatartót szerelnek a busz elejére. Csak oda kell menni, rögzíteni a biciklit és már mehetsz is, ahova visznek.
Mi még sosem próbáltuk ki ezt a gyakorlatot, de biztos megkönnyíti a munkába járását azoknak, akik messziről járnak be, vagy hegyen laknak. (Ha van tapasztalatod, írd meg kommentbe!)
Budapesten egyébként az utóbbi években kezdték el a Kerékpárosklub unszolására biciklisbarátabbá tenni a buszozást. Ez egyelőre a biciklis közlekedés engedélyezését jelentette olyan buszsávokban, ahol nem percenként járnak a nagy kékek, illetve tesztelik a buszok utasterében való bringaszállítást. A 65, 65A és a 165-ös járatokon lehet a babakocsihelyen két kerékpárt szállítani egy-egy jegyért cserébe.
A Kerékpárosklub honlapján van egy érdekes összefoglaló cikk, ami összefoglalja, hogy a világ egyes nagyvárosaiban milyen járatokon, mikor és hogyan lehet biciklit szállítani a tömegközlekedésen. Ha nem is a fenti megoldás lenne a nyerő Budapesten, biztos van olyan, aminek használatával elkerülhetőek lennének HÉV vagy Fogaskerekű pótlások miatti bosszúságok, mert ezekre rendszeresen nem engedik fel a bicikliket, miközben a kimaradó járatokon több mint egy évtizede szállíthatóak.
Megoldások léteznek, csak használni kellene őket. Addig legfeljebb maradnak a bőrönd méretűre összecsukható bringák.
Ha tetszett a poszt, nyomj egy lájkot és kövesd a blogot a facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.